Denisa Crăciun
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a pregătit un proiect de Ordin care stabilește noi reguli pentru firmele din România care vând bijuterii.
Astfel, printre altele, etichetele obiectelor confecționate din metale prețioase care au montate pietre ar trebui să conțină informații referitoare la greutatea metalului prețios și la greutatea pietrei/ pietrelor montate, diferențiat, potrivit proiectului de ordin al ANPC, pus în transparență.
ANPC susține că a constatat, în urma unor controale, că modalitatea de informare a consumatorilor care cumpără „obiecte din metale prețioase este realizată incomplet”.
Astfel, „la momentul achiziționării unui obiect din metal prețios care este confecționat având montate pietre (prețioase sau nu), consumatorii nu sunt informați cu privire la cantitatea exactă de metal prețios pe care o achiziționează, greutatea metalului prețios nefiind și greutatea finală a obiectului achiziționat”, motivează Protecția Consumatorilor.
Totodată, ANPC spune că a sesizat că „în cazul vânzării „la gram”, prețul final rezultat include greutatea pietrei/pietrelor montate, care astfel sunt vândute „la preț de aur”, iar costul final al obiectului nu reflectă costul cantitații de metal prețios achiziționată”.