Denisa Crăciun

Protecția Consumatorilor: Noi reguli pentru firmele din România care vând bijuterii (proiect)

bijuterii

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a pregătit un proiect de Ordin care stabilește noi reguli pentru firmele din România care vând bijuterii.

Astfel, printre altele, etichetele obiectelor confecționate din metale prețioase care au montate pietre ar trebui să conțină informații referitoare la greutatea metalului prețios și la greutatea pietrei/ pietrelor montate, diferențiat, potrivit proiectului de ordin al ANPC, pus în transparență. 

De asemenea, Ordinul privind furnizarea de informații cu privire la cantitatea de metal prețios la comercializarea obiectelor din metale prețioase care au montate pietre

  • „Art. 1. Stabileşte modalitatea de informare a consumatorilor cu privire la cantitatea de metal prețios achiziționată la momentul cumpărării unui obiect confecționat din metal prețios care prezintă montate pietre decorative.
  • Art. 2. În cazul în care prețul obiectelor comercializate este stabilit în funcție de cantitatea de metal prețios (grame), pentru obiectele confecționate din metale prețioase care au montate pietre, operatorul economic informează consumatorii prin menționarea pe eticheta acestora a informațiilor referitoare la greutatea metalului prețios și la greutatea pietrei/ pietrelor montate, diferențiat. 
  • Art. 3. Prevederile art. 2 nu se aplică în cazul comercializării obiectelor din metale prețioase care prezintă montate pietre, al căror preț este stabilit de operatorul economic pentru fiecare obiect din metal prețios în parte, în funcție de modelul și complexitatea confecționării acestuia, corelat și cu documentele care atestă achiziția efectuată de către operatorul economic”. 

ANPC susține că a constatat, în urma unor controale, că modalitatea de informare a consumatorilor care cumpărăobiecte din metale prețioase este realizată incomplet”. 

Astfel, „la momentul achiziționării unui obiect din metal prețios care este confecționat având montate pietre (prețioase sau nu), consumatorii nu sunt informați cu privire la cantitatea exactă de metal prețios pe care o achiziționează, greutatea metalului prețios nefiind și greutatea finală a obiectului achiziționat”, motivează Protecția Consumatorilor.

Totodată, ANPC spune că a sesizat că „în cazul vânzării „la gram”, prețul final rezultat include greutatea pietrei/pietrelor montate, care astfel sunt vândute „la preț de aur”, iar costul final al obiectului nu reflectă costul cantitații de metal prețios achiziționată”.

Parallax

Vizualizari
3906
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri