Claudiu Zamfir
Firmele își pot deschide online cont de utilizator pentru Spațiul Privat Virtual (SPV), dacă dețin certificat digital calificat de semnăturp electronică, a informat, vineri, ANAF. Persoanele fizice pot solicita acces la SPV și fără certificat calificat de semnătură digitală, înrolându-se online cu ajutorul unor acte.
SPV permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu.
Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV - a informat ANAF, într-un comunicat remis StartupCafe.ro.
Persoanele fizice care NU dețin un certificat digital calificat pot solicita înregistrarea și pe bază de nume de utilizator și parolă. Acestea, pentru a se înregistra în Spațiul Privat Virtual, fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice și/sau ANAF.
Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice care se înregistrează cu nume utilizator și parolă se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor documente:
Astfel, începând cu data de 1 aprilie 2020, pentru persoanele fizice care au primit de la ANAF o Somație emisă începând cu data de 01.01.2015, aprobarea înregistrării în SPV se realizează cu ușurință în mediul electronic. În acest sens, este necesar ca la momentul completării formularului web de înregistrare, disponibil pe site-ul www.anaf.ro, în câmpul "Tipul de aprobare", persoanele fizice, care dețin o somație/o decizie de impunere/o decizie referitoare la obligatii de plată accesorii, selectează opțiunea "Verificare număr document", iar câmpul "Număr document" să fie completat cu numărul documentului.
Serviciul Spaţiul Privat Virtual este uşor de accesat, direct din site-ul www.anaf.ro, este gratuit si disponibil 24 de ore din 24.
Accesarea serviciului "Spaţiul privat virtual" se realizează din pagina principală a site-ului ANAF www.anaf.ro, secţiunea ‘’Servicii Online - Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice şi juridice Spaţiul Privat Virtual’’;
Pentru informații detaliate privind pașii necesari și modalitatea de completare a formularului, precum și lista de documente care pot fi transmise și primite prin acest serviciu, atât pentru persoane fizice, cât si persoane jurdice, puteți să urmăriți și tutorialul video publicat în secțiunea din site mai sus menționată.
Sunt obligat să aștept somație de plată??? Sau sunt obligat să mă deplasez la ghișeu? Atunci ce facem cu „COVIDU”???