Depunerea de declarații pentru plata impozitelor și obșinerea de informații sunt câteva dintre activitățile pe care firmele și persoanele fizice le pot face online în relația cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Ce expereință ai avut cu serviciile ANAF pe internet? Lasă un comentariu la finalul acestui articol.
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală spune că oferă contribuabililor servicii electronice „care sunt disponibile 24h/24h, sunt uşor de accesat şi nu implică deplasarea la sediul administraţiei fiscale sau la oficiul poştal:
- Spaţiul privat virtual (SPV) oferă contribuabililor persoane fizice şi persoane juridice toate facilităţile comunicării electronice a actelor administrative fiscale emise în formă electronică, precum şi a altor informaţii şi înscrisuri în legătură cu situaţia financiară sau fiscală proprie a acestora. Accesarea serviciului "Spaţiul privat virtual" se face de pe pagina principală a site-ului ANAF www.anaf.ro, la secţiunea ‘’Servicii Online-Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice şi juridice Spaţiul Privat Virtual’’;
- Asistenţă prin e-mail este un serviciu prin care contribuabilii pot obţine informaţii cu caracter general în legătură cu modul în care trebuie să procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligaţii fiscale. Serviciul este disponibil accesând secţiunea ‘’Formular de contact‘’ de pe pagina principală a site-ului ANAF www.anaf.ro;
ANAF spune că pune la dispoziţia contribuabililor în mod gratuit, și un calculator conectat la Internet, precum și îndrumare în utilizarea serviciilor online, la sediile administraţiilor judeţene a finanţelor publice, într-un spaţiu special amenajat.
In practica, de peste 5 luni raspunsul de la ANAF la o solicitare de informatii prin email este: "Referitor la e-mailul dumneavoastra inregistrat la ANAF sub nr.
11404662018, intrucat nu reprezinta o cerere de asistenta in conditiile
prevazute de art. 2 alin. (1) din Anexa 1 – Procedura privind indrumarea si
asistenta contribuabililor de catre organele fiscale, aprobata prin Ordinul
presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1338 / 2008,
va comunicam ca acesta a fost repartizat spre solutionare la Administratia
Sector 3 a Finanțelor Publice - Serviciul Colectare si Executare Silita
Persoane Fizice din Str. Lucretiu Patrascanu nr. 10, sector 3, de unde veti
primi răspuns". Si de unde nu mai primesc niciun raspuns. Si repet solicitarea mea pe email si primesc fix acelasi raspuns inutil.
Raspuns la documentul inregistrat cu numarul 11673402018
Referitor la e-mail-ul dvs. inregistrat la Directia Generala de Servicii pentru contribuabili din cadrul ANAF sub numarului de mai sus , va comunicam ca solicitarea dumneavoastra a fost redirectionata Serviciului Registru contribuabili persoane fizice din cadrul institutiei, spre competenta solutionare, de unde urmeaza sa primiti un raspuns in termenul legal prevazut de Codul de Procedura Fiscala.
Dorim sa va precizam ca acest e-mail se poate utiliza numai pentru informatii in domeniul legislatiei fiscale, iar pentru informatii despre restituiri sume, plati efectuate, declaratii depuse, alte asemenea, va rugam sa va adresati direct la sediul institutiei din ....
Cu stima,
.....
Sef birou asistenta pentru contribuabili