Claudiu Zamfir

5 servicii ANAF pe internet, pentru firme și persoane fizice. Ce părere ai despre ele?

Thumbnail

Depunerea de declarații pentru plata impozitelor și obșinerea de informații sunt câteva dintre activitățile pe care firmele și persoanele fizice le pot face online în relația cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Ce expereință ai avut cu serviciile ANAF pe internet? Lasă un comentariu la finalul acestui articol.

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală spune că oferă contribuabililor servicii electronice „care sunt disponibile 24h/24h, sunt uşor de accesat şi nu implică deplasarea la sediul administraţiei fiscale sau la oficiul poştal:

  • Spaţiul privat virtual (SPV) oferă contribuabililor persoane fizice şi persoane juridice toate facilităţile comunicării electronice a actelor administrative fiscale emise în formă electronică, precum şi a altor informaţii şi înscrisuri în legătură cu situaţia financiară sau fiscală proprie a acestora. Accesarea serviciului "Spaţiul privat virtual" se face de pe pagina principală a site-ului ANAF www.anaf.ro, la secţiunea ‘’Servicii Online-Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice şi juridice Spaţiul Privat Virtual’’;    
  • Asistenţă prin e-mail este un serviciu prin care contribuabilii pot obţine informaţii cu caracter general în legătură cu modul în care trebuie să procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligaţii fiscale. Serviciul este disponibil accesând secţiunea ‘’Formular de contact‘’ de pe pagina principală a site-ului ANAF www.anaf.ro;

ANAF spune că pune la dispoziţia contribuabililor în mod gratuit, și un calculator conectat la Internet, precum și îndrumare în utilizarea serviciilor online, la sediile administraţiilor judeţene a finanţelor publice, într-un spaţiu special amenajat.

Parallax

Vizualizari
8533
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Andrei
Stefancu
Acest punct suna foarte frumos in teorie - "Asistenţă prin e-mail".
In practica, de peste 5 luni raspunsul de la ANAF la o solicitare de informatii prin email este: "Referitor la e-mailul dumneavoastra inregistrat la ANAF sub nr.
11404662018, intrucat nu reprezinta o cerere de asistenta in conditiile
prevazute de art. 2 alin. (1) din Anexa 1 – Procedura privind indrumarea si
asistenta contribuabililor de catre organele fiscale, aprobata prin Ordinul
presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1338 / 2008,
va comunicam ca acesta a fost repartizat spre solutionare la Administratia
Sector 3 a Finanțelor Publice - Serviciul Colectare si Executare Silita
Persoane Fizice din Str. Lucretiu Patrascanu nr. 10, sector 3, de unde veti
primi răspuns". Si de unde nu mai primesc niciun raspuns. Si repet solicitarea mea pe email si primesc fix acelasi raspuns inutil.
poza de profil
ciubex
ciubex
Exact cum a precizat si Andrei mi devreme, "Asistenţă prin e-mail" e o gluma proasta.
Raspuns la documentul inregistrat cu numarul 11673402018

Referitor la e-mail-ul dvs. inregistrat la Directia Generala de Servicii pentru contribuabili din cadrul ANAF sub numarului de mai sus , va comunicam ca solicitarea dumneavoastra a fost redirectionata Serviciului Registru contribuabili persoane fizice din cadrul institutiei, spre competenta solutionare, de unde urmeaza sa primiti un raspuns in termenul legal prevazut de Codul de Procedura Fiscala.
Dorim sa va precizam ca acest e-mail se poate utiliza numai pentru informatii in domeniul legislatiei fiscale, iar pentru informatii despre restituiri sume, plati efectuate, declaratii depuse, alte asemenea, va rugam sa va adresati direct la sediul institutiei din ....

Cu stima,
.....
Sef birou asistenta pentru contribuabili
poza de profil
Daniel
Gheorghe
Am depus declarația unica online pe persoana fizica pe 30 Iunie 2018 și nici acum nu mi-a apărut in ghișeul.ro obligația de plata! Este incredibil, atât timp cât scandenta la obligațiile de plata era trimestriala declarațiile erau procesate rapid acum când scadenta e pe 15 Decembrie probabil le vom găsi procesate pe 14 Decembrie! Nici o problema nu achit nimic pana atunci...
poza de profil
Adrian
C.
Eu sunt revoltat de faptul ca pentru a putea sa-mi indeplinesc o obligatie declarativa (fara relevanta fiscala, in speta: depunerea declaratiei D390 online (fizic nu se mai accepta de la 01.01.2018)), trebuie sa cumpar semnatura digitala in fiecare an, la un pret minim de 150 de lei de fiecare data. Raspunsul stufos, in limbaj de lemn, al ANAF este ca asa prevede legislatia. Atunci, daca asa e legea, sa furnizeze ei semnatura digitala gratuit (Republica Moldova asa a facut) sau sa modifice legea, incat autentificarea in SPV in baza parolei si a codului prin mail sa fie suficienta pentru a demonstra ca eu depun in nume propriu declaratia. Nu sa dau bani unor companii private. Si apoi se mira ca se face evaziune fiscala...
poza de profil
Andrei
Nicoara
SPV este un serviciu foarte util, pacat ca pare a nu mai face fata solicitarilor numeroase din ultima vreme. Asistenta online este inceata, inexacta deci inutila

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri