CZ

ANAF promite reducerea birocratiei: Certificatul de atestare fiscala si deciziile obligatiilor de plata accesorii, transmise online

Imagine principala
ANAF promite reducerea birocratiei: Certificatul de atestare fiscala si deciziile obligatiilor de plata accesorii, transmise online
Contribuabilii vor putea primi online, in Spatiul Privat Virtual, in plus, si Certificatul de atestare fiscala si deciziile referitoare la obligatiile de plata accesorii, incepand cu 1 iulie 2015, a anuntat, marti, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF). Serviciul poate fi folosit de catre persoanele fizice, persoanele fizice autorizate, cei care au venituri din drepturi de autor etc.

"Avem o veste buna pentru utilizatorii Spatiului Privat Virtual (SPV): incepand cu 01 iulie 2015 se vor transmite prin intermediul SPV si Certificatul de atestare fiscala si Deciziile referitoare la obligatiile de plata accesorii", a anuntat ANAF, intr-un comunicat remis StartupCafe.

LISTA documentelor ce pot fi deja transmise prin Spatiul Privat Virtual:




Click pentru a extinde


Spatiul Privat Virtual este un serviciu online de depunere / primire a documentelor in relatia cu autoritatea fiscala.

SVP nu implica pentru contribuabil costuri, poate fi accesat de pe orice dispozitiv mobil cu conexiune la internet, este disponibil 24 de ore din 24 (spre deosebire de ghiseele fizice), sustine ANAF.

Potrivit Fiscului, oamenii de afaceri si contribuabilii persoane fizice au in plus urmatoarele avantaje utilizand Spatiul Privat Virtual:

- NU trebuie sa te deplasezi la sediul administratiei fiscale sau la oficiul postal pentru a primi un act administrativ fiscal
- iti permite vizualizarea obligatiilor de plata
- iti permite sa depui electronic declaratii fiscale
- iti permite sa primesti electronic documente si acte administrativ fiscale.

Persoanele care sunt in posesia unui act administrativ fiscal (ex: decizia de impunere sau decizia de calcul accesorii) se pot inregistra online in SPV.

Potrivit sursei citate, persoanele care nu detin un act administrativ fiscal vor trebui sa se deplaseze o singura data la sediul oricarei administratii fiscale pentru verificarea datelor inscrise in actul de identitate de catre lucratorii ANAF. 



Vezi mai jos prezentarea facuta de ANAF Spatiului Privat Virtual:

Prezentare ANAF- Spatiu Privat Virtual





Atunci cand sistemul electoronic era la inceput, in septembrie 2014, reporterul HotNews a constatat ca, daca locuiesti in Bucuresti sau Ilfov si vrei sa accesezi online Spatiul Privat Virtual pentru a vedea ce obligatii fiscale ai de platit, trebuie sa te inregistrezi pe site-ul www.anaf.ro si sa-ti fie validata aceasta inregistrare.

Validarea se facea in doua moduri: ori te duci personal la Ghiseu, la orice sediu ANAF din cele doua judete, ori - pentru cei cu venituri din activitati independente - introducand numarul de inregistrare al unei decizii ANAF.

"Pentru ca nu am gasit o decizie ANAF, a trebuit sa ma duc la cea mai apropiata administratie fiscala pentru validarea datelor", relata reporterul Hotnews in septembrie 2014, despre experienta sa cu sistemul inline al ANAF.

Citeste si:

UPDATE Statul
versus PFA - te loveste cu Posta si pareaza cu Finantele. MFP: Posta
poate vinde si in prezent plicuri si alte bunuri si servicii catre
populatie

Parallax

Vizualizari
580
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri