3 ponturi simple pentru a castiga loialitatea clientilor
luminita.pirvu

3 ponturi simple pentru a castiga loialitatea clientilor

Imagine principala
3 ponturi simple pentru a castiga loialitatea clientilor
Esti un antreprenor care are succes in atragerea clientilor dar te confrunti cu o problema: majoritatea acestora nu se mai intorc sa cumpere de la tine. Toti stim ca modalitatea de a obtine un ROI pozitiv si grozav este sa pastrezi clientii pe care ii ai deja, dar cum poti  face asta? Cum poti sa-ti fidelizezi actualii clienti?

Daca ai succes si ai atras noi clienti in afacerea ta, exista sanse sa stii cate ceva despre ei, inclusiv de unde vin: de pe ce website, ce platforma de social media folosesc, motorul de cautare, etc. De asemenea, poti afla si cateva lucuri despre cine sunt  si ce i-a motivat sa vina spre site-ul tau, aplicatia sau locatia afacerii rale. Avand in vedere ca poti afla atat de mult informatii, de ce trimiti clientiilor tai acelasi mesaj cu aceiasi oferta si in acelasi timp ?

1. Personalizeaza-ti mesajul
Fie ca trimiti mailuri, notificari pe mobil sau mesaje in retelele de socializare, asigura-te ca iti personalizezi mesajul dincolo de numele si adresa acestora. Cu cate personalizezi mai mult interactiunea cu clienti bazandu-te pe informatiile pe care le ai despe ei, cu atat mai mult te vor recompensa cu o accesare, un mail, telefon sau vizita pe site.
 
Nu este nevoie sa personalizezi fiecare mesaj la fiecare persoana in parte - numim asta marketing unu la unu - si care nu este o practica in majoritatea afacerilor. In schimb, poti creea grupuri de clienti, bazate pe aceleasi intentii, mai exact cei care cumpara aceleasi produse sau au acelasi comportament.

Poti incepe simplu prin a crea grupuri organizate in functie de zona geografica, varsta, sex si care pot fi redefintie in segmente mai mici odata ce ai invatat mai multe despre acestia.

2. Ofera mult ca sa primesti mai mult
Fa un pas in fata si asigura-te ca oferta, propunerea sau apelul tau sunt personalizate pe segmentele care le-ai creat. Chiar daca oferi  pretul cel mai mic asta nu inseamna ca iti asigura fidelizarea clientului pe termen lung  pentru ca acestia raman in preajma doar pentru oferta buna pe care le-o prezinti. Nu plati oamenii sa ramana fideli afacerii tale - da-le un motiv sa creada in tine si in ceea ce reprezinta afacerea ta. Trateaza-i individual. 

Vei observa ca oamenii  nu numai ca vor ramane in preajma mai mult dar, cel mai probabil, vor deveni si avocati ai produsului sau serviciului pe care il oferi. Oamenii sunt motivati  de doua lucruri: recunoastere si recompensa. Gandeste-te ce poti oferi clientilor implicati si fideli, dincolo de o reducere a pretului.

Incepe prin a intelege ce conteaza cel mai mult pentru un client. Este alegerea lui? Ii convine? Daca nu stii ce pretuieste, intreaba-l la urmatorul contact si incepe sa faci o lista cu ce ii poti oferi de valoare.

Poti face o zona speciala in magazinul pentru "membri", acces exclusiv la continutul online, un acces preferential la produs sau serviciu , acces la un expert care poate oferi sfaturi sau ponturi legate de un anumit subiect sau poti pur si simplu sa oferi clientilor implicati un ecuson care sa le recunoasca contributia atunci cand se logheaza online pe site-ul tau sau in aplicatie. Poti mentine aprecierea clientilor implicati prin evenimente sau intalniri dedicate lor.
 
Costurile mentinerii celor mai buni clienti pot fi alocate pe o perioada mai lunga de timp.  Mai exact nu este necesar sa oferi astfel de avantaje cumulate ci pastreaza cele mai bune recompense pentru top doi sau trei useri ai site-ului.
 
3. Ofera un continut de calitate
Daca produci continut pentru site-ul tau sau pentru aplicatia ta, asigura-te ca este unul care reflecta produsul sau serviciul. Fii corect si concis cand vine vorba de atributiile pe care le are brandul tau si mentine-ti constanta - la ce foloseste produsul sau serviciul, autenticitate, seriozitate, ingeniozitate.  Astfel, continutul nu este slab calitativ. Totodata, daca permiti altora sa te promoveze sau sa te sponsorizeze pe canalele de comunicare iti asiguri claritatea mesajului si iti caracterizeaza corect produsul sau serviciul.

Daca clientii se simt pacaliti de prezentarea pe care o faci le vei distruge increderea fapt, care  se va repercuta asupra valorii afacerii tale. Conteaza mai putin unde esti dar conteaza mult cum esti. Acestea fiind spuse, cunoaste-ti audienta, implica-i in continutul care ilustreaza brandul tau si permite-le sa-ti descrie produsul asa cum aleg ei. Le poti oferi ocazia sa o faca printr-un email, newsletter, o povestioara, un canal youtube sau chiar o intalnire saptamanala.
 
De asemeneam, ajuta sa le spui clientilor la ce te astepti. Usureaza-le accesul de a interactiona cu tine pe diferite canale. In final,  cunoaste-ti clientii, trateaza-i corect si echitabil in timp ce construiesti un program prin care ambele parti sunt recunoscute si rasplatite pentru loialitate . Fa asta si vei fi rasplatit cu o paleta de clientii loiali care va costa mult mai putin decat atragerea altor clienti noi.

Sursa: Entrepreneur.com
Parallax

Vizualizari
239
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings