A.M.

Care e legatura dintre anuntul pay-per-click si landing page

Imagine principala
BUNE PRACTICI Care e legatura dintre anuntul de tip pay-per-click si landing page

Ce legatura exista intre textul unui anunt din Google si landing page si de ce e important? ​Ca utilizator, ti s-a intamplat de multe ori, probabil, sa dai click pe o reclama din Google pentru un produs si sa ajungi intr-o pagina unde sa nu-l gaseti? Sa intri pe un link al unei oferte si sa gasesti altceva? Aceasta este doar una dintre greselile pe care le fac proprietarii de magazine online, si despre care am discutat cu Attila Birtha, specialist marketing si managing partner al agentiei Proclick.


Nu rare sunt cazurile in care antreprenorii se ocupa direct de campaniile de publicitate de tip pay-per-click, precum reclamele prin Google AdWords. In incercarea de a vinde mai multe produse, poate parea mult mai simplu sa scrii un text prin care promovezi o oferta anume, sperand totusi ca, daca pui link catre o categorie de produse, utilizatorul se va uita la mai multe. In realitatea, lucrurile nu stau chiar asa, ba chiar dimpotriva.


Potentialul client se asteapta la relevanta, spune Attila Birtha: ”Anuntul trebuie corelat cu landing pagina. Atunci cand utilizatorii vad anuntul, acestia trebuie sa inteleaga ce continut vor gasi pe site. Asadar, putem spune ca anuntul e oglinda site-ului. La asta trebuie sa se astepte clientii: ca vor gasi pe site exact ceea ce e specificat in anunt. Fie ca e vorba despre pretul unul produs, o oferta speciala sau un bonus/”


Prin urmare, in cazurile dese in care o reclama in Google este specifica unui produs sau serviciu anume, ar fi o greseala ca cel ce da click sa ajunga in alta parte. Pagina de destinatie din link (asa-numitlul landing page) trebuie sa fie in concordanta cu oferta.


Astfel, pagina promovata trebuie sa contina date despre produs sau serviciu. Nu e necesar foarte mult text, dar e obligatoriu un call-to-action (un buton de comanda – daca e produs, sau un formular de contact daca e serviciu). De asemenea, spune Birtha, testimonialele si opiniile sunt apreciate de vizitatori si ofera un plus de incredere si valoare. In plus, e foarte important, spune acesta, designul paginii, atat in termeni de text convingător, cat si de imagini folosite.


In ceea ce priveste comportamentul utilizatorilor, tot mai multe studii din ultimii ani arata ca un potential client stie deja ce-si doreste si nu intra pe site-ul unui magazin online asa cum ar face-o, de exemplu, intr-un mall. Prin urmare, e de preferat ca, in cazul promovarii prin Google a unui anumit produs, link-ul sa trimita catre pagina acestuia.


Pe de alta parte, nu e de neglijat nici promovarea altor produse pe aceeasi pagina, atata vreme cat au legatura cu obiectul dorit.


“In general, daca a dat click pe un anunt care promoveaza un anumit produs, e clar ca e interesat de produsul respectiv si, in majoritatea cazurilor, il va cumpara. Avem marturie campaniile la nivel de produs cu o rata de conversie foarte buna. Cu toate acestea insa, mai sunt si persoane care nu sunt inca hotarate si atunci ajung pe pagina unui telefon mobil negru, dar vad ca in stocul magazinului este acelasi telefon si pe alb si se hotarasc sa comande o alta culoare. Sau ajung pe pagina unui telefon mobil si vad accesorii pentru telefonul respectiv. Cine nu si-ar cumpara o husa pentru un tel nou?”, spune managerul Proclick.


Inainte de a crea un landing page, e ideal sa stii din start ce anume vrei sa promovezi, pentru a nu starni confuzie. Pe scurt, anuntul trebuie sa fie clar, concis si in concordanta cu campania. Prin urmare, sunt doua variante: daca anuntul sau campania promoveaza un anumit produs, e de preferat ca landing page sa fie pagina produsului.


“Daca, dimpotriva, se promoveaza o anumita categorie, atunci e bine ca pagina de destinatie sa contina elemente generale si / sau o sumedenie de produse din aceeasi categorie, de unde vizitatorul poate filtra produsul dorit asa incat sa ajunga cu un click pe pagina de produs.”


Cum ar trebui gîndite anunţurile pentru Google în momentul în care creezi landing page-uri? “Aici e putin invers. De cele mai multe ori cream anunturile in functie de landing page si nu landing page-ul in functie de anunt. In general, in cazul unei oferte, textul din landing page trebuie sa se regaseasca in continutul anuntului, astfel incat utilizatorul sa gaseasca aceleasi date”, spune specialistul.


“Daca ai o campanie in derulare pe site, ai neaparata nevoie de un landing page, pentru ca daca nu ai, nu prea poti sa directionezi vizitatorii direct spre pagina de reduceri. In afara acelor perioade, ideal ar fi sa ai un landing page gandit special pentru vizitatorii de pe Google sau Facebook”, conchide Birtha.

Parallax

Vizualizari
36
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri