A.M.

​INFOGRAFIC Ce fac romanii cu acces la internet in timpul pauzelor publicitare

Imagine principala
​INFOGRAFIC Ce fac romanii cu acces la internet in timpul pauzelor publicitare

Opt din zece romani cu acces la internet, acasa, schimba canalul atunci cand incepe o pauza publicitara. Romanii considera ca reclamele de pe posturile TV autohtone sunt plictisitoare si se repeta prea des, iar principalele doua ocupatii, in timpul pauzelor, este schimbarea canalului, respectiv stau de vorba cu alte persoane.


Datele reies dintr-un studiu realizat de iSense Solutions pentru editia 2016 a evenimentului Digital Marketing Forum si au fost colectate cu ajutorul unui chestionar online cu raspunsuri multiple pe un esantion de 500 respondenti, cu un grad de eroare de +/- 4,3%, si este considerat reprezentativ pentru persoanele cu varste intre 18-65 ani din mediul urban.


Datele sunt relevante in contextul modului in care companiile aleg sa investeasca in promovare si pot fi corelate cu rezultatele unui alt studiu, realizat de Kantar Media si citat de PaginadeMedia.ro, care arata ca, in categoria de varsta 18-49 ani, de altfel si cea cu puterea de cumparare cea mai mare, media de timp petrecuta zilnic in fata televizorului este in scadere, iar cel mai mic consum e inregistrat in randul celor cu varste intre 15-25 ani.


Studiul Kantar nu precizeaza insa in ce masura romanii petrec timpul intentionat in fata televizorului sau daca televizorul functioneaza in fundal, in timp ce ei au alte ocupatii.


In ceea ce priveste comportamentul romanilor in fata televizorului, studiul prezentat la Digital Marketing Forum arata ca, odata inceputa pauza publicitara, 78% dintre romanii cu acces la internet schimba canalul, in cautarea unui program unde nu ruleaza reclame, 70% stau de vorba cu alte persoane, 67% se ocupa cu treburi casnice, iar 60% folosesc telefonul mobil. 56% prefera laptopul, iar 47% iau pauze pentru mancat sau fumat.


In timpul pauzelor publicitare, cei care folosesc smartphone-ul prefera sa vorbeasca la telefon (69%), sa intre pe retele de socializare (66%) sau sa caute diverse informatii (65%) ori sa-si verifice e-mailul (64%). In procentaje similare, in jur de 50% dintre respondenti mai folosesc telefonul pentru a citi stiri, a folosi aplicatii de mesagerie sau pentru a se juca.


Cei care se muta la laptop aleg sa foloseasca e-mailul (76%), sa caute informatii diverse (72%), sa intre pe retele de socializare precum Facebook (70%), respectiv sa acceseze site-uri generale (67%) sau sa vorbeasca pe chat/messenger (49%).


Cele mai frecvente cautari pe internet, in pauzele publicitare, se refera la cele meteo (46%), reduceri si promotii (36%), informatii din zona de sanatate si medicina (34%), sport (29%), bancuri si horoscop (27%), dar si despre produse si servicii (24%).


Cand vine vorba de sursele folosite cel mai des pentru a lua o decizie de cumparare, romanii se incred cel mai mult in propria experienta (59%), rezultatele din motoarele de cautare (54%), recomandarile prietenilor si rudelor (50%), site-urile magazinelor online (47%), ale producatorilor (43%), site-uri de review-uri (40%), forumuri (39%), site-uri de promotii (37%) ai abia apoi televiziunea (36%). De notat şi informatiile primite pe e-mail / newsletter (36%) si cele din retelele sociale (33%).


Nu in ultimul rand, cei chestionati considera ca, pentru ca o reclama sa le atraga atentia, aceasta ar trebui sa fie in primul rand scurta si la obiect (34%), amuzanta (22%) si clara / explicita (15%).


Studiu pauze publicitare

Parallax

Vizualizari
58
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri