Ovidiu Popica

: Comenzile de mancare se muta pe mobil. Burger Gourmet, unul dintre meniurile vedeta

Imagine principala
VIDEO: Comenzile de mancare se muta pe mobil. Burger Gourmet, unul dintre meniurile vedeta
Utilizarea dispozitivelor mobile influenteaza tot mai mult afacerile
care livreaza mancare la birou sau acasa. Pentru acest tip de afaceri,
aplicatiile mobile, daca sunt prietenoase si bine promovate, ajuta la
cresterea vanzarilor si la fidelizarea clientilor, spune fondatoarea
unui serviciu de livrari de mancare pornit acum trei ani in Bucuresti.
Cu ce investitii a inceput afacerea, cum se diferentiaza de alti
livratori de meniuri, ce comanda clientii si cat de importanta este
promovarea aplicatiilor, sunt cateva dintre subiectele pe care
StartupCafe.ro le-a discutat cu fondatoarea afacerii.


Bianca Rusu a pornit Caserola cu o investitie de 10.000 de euro. Intr-o piata in care volumul comenzilor online de meniuri este in crestere, aplicatii precum Oliviera sau Food Panda au deja vechime si utilizatori fideli iar inceperea unei afaceri noi in domeniu poate fi o provocare pentru un antreprenor. Ce nisa a urmarit fondatoarea afacerii si cum a ales sa se diferentieze de celelalte aplicatii din piata? Bianca Rusu a pariat pe doua elemente: ambalajul biodegradabil si modul in care sunt alese restaurantele cu care colaboreaza.



Cu ce idee ati pornit afacerea?


Bianca Rusu, fondator, Caserola.ro
  • Am inceput business-ul acum trei ani si ne-am dorit sa livram mancare de calitate, de la restaurante de top, oriunde in Bucuresti si la timp.
  • Ne-am legat de numele Caserola pentru ca vrem ca mancarea sa ajunga in fata clientului ca si cum s-ar afla intr-un restaurant, si atunci, caserolele pe care le-am ales sunt bio degradabile, foarte aratoase, care pastreaza nealterate aspectul si calitatile mancarii.

Cat ati investiti pana acum?

  • Am investit, pana acum, in total, cam 75.000 de euro, 20-25.000 doar in ultimul an, cu rebranduirea, lansarea site-ului nou si a aplicatiilor mobile.

Cu ce sunteti diferiti de alti livratori de meniuri?


  • Ceea ce ne diferentiaza pe noi de ceilalti play-eri de food delivery sunt caserolele biodegradabile - o buna parte din mancare este livrata in caserole biodegradabile care nu altereaza calitatea mancarii -, un alt lucru diferentiator este faptul ca selectam cu mare atentie restaurantele cu care colaboram, toate trec printr-un filtru, sunt multe care-si doresc sa colaboreze cu noi dar cam unul din cinci restaurante ajunge sa fie inclus in lista noastra. In felul acesta ne asiguram ca, atunci cind clientul intra pe site sau pe aplicatia Caserola, isi poate comanda de la orice restaurant iar mancarea pe care o va primi va fi una de calitate
  • Un ultim aspect diferentiator este ca livram in tot Bucurestiul, incercam sa nu restrictionam livrarea pe zone. Astfel, clientul, oriunde se va afla in Bucuresti, isi poate comanda, nefiind limitat pentru ca ar fi mult prea departe de restaurant. Avem niste genti termoizolatoare speciale care mentin mancarea, fierbinte, mult mai mult timp si atunci ne permitem sa crestem si distanta aceasta (de livare).
  • Pe site-ul caserola am incercat sa avem o diversitate cat mai mare de restaurante, sa acoperim cat mai multe specificuri..
  • In topul preferintelor raman bucataria romaneasca, libaneza, italiana, insa clientii sunt tot mai deschisi sa experimenteze lucruri noi si, in plus, isi doresc acum sa comande ce este in trend: burgerii gourmet - se comanda foarte mult -, si, de asemenea, mancarea mai sanatoasa, cu mai multe legume, cu ingrediente orientale, combinate cu preparate europene.            
  • Foarte multe restaurante au fost impresionate de calitatea ambalajelor si au dorit sa le foloseasca. O parte au trebuit convinse ca, intr-adevar, e mult mai bine sa puna mancarea in astfel de caserole pentru ca clientul chiar le apreciaza si atunci conteaza ca mancarea lor de calitate sa ajunga in conditii bune si acasa la client. Undeva la 80 din mancarea livrata se livreaza in aceste caserole.
  • Am gasit un furnizor care produce caserole biodegradabile, in Marea Britanie, si atinge standardul de calitate pe care noi il cerem: sa fie groase, robuste si sa reziste cu orice tip de mancare pe care il punem in ele.

Care e partea cea mai dificila atunci cand incepi o afacere de livrare pentru ca piata e destul de competitiva, cel putin in Bucuresti?

  • Noi am fost destul de norocosi pentru ca am mers pe nisa aceasta, de restaurante de top si clientii au inteles ca nu suntem orice firma de livrare, de la noi pot sa comande mancare de calitate si atunci ce era foarte important era sa ne facem cunoscuti sa aratam ca intr-adevar ne pasa de ei, ne straduim sa ajungem cat mai repede si mancarea sa ajunga calda, asa cum se asteapta.
  • Dificultatile mari sunt pe partea operationala. Acum avem o echipa de 12 angajati, operatoare si livratori. Pericolul vine cand sunt 20-30 de comenzi de gestionat, dintr-o data si trebuie sa existe un sistem foarte clar de coordonare si de combinare a livratorilor si a comenzilor astfel incat sa nu se intarzie la client.

Aveti doua aplicatii, Android si iOS. Cum merge afacerea, cu ele?


  • De cand am lansat site-ul si aplicatia, de aproximativ 3-4 luni, am vazut o migrare foarte mare a clientilor pe mobil: cam 40% din comezi s-au mutat pe mobil.
  • Aplicatiile mobile ajuta la fidelizarea clientilor. Clientii au inteles ca le este mult mai usor sa deschida aplicatia, sa adauge cateva produse in cos, sa apese pe finalizare comanda si e gata, s-a trimis comanda la noi in sistem. Ei nu mai trebuie sa introduca (n.r. - de fiecare data) adresa de web, datele de contact...cu aplicatia merge mult mai simplu iar ei apreciaza asta.
  • Se descarca aplicatia din app store, clientul intra apoi in aplicatie, se logheaza/isi face cont, apoi daca nu stie exact de la ce restaurant isi doreste, probabil stie ce specific vrea sa manance - romanesc, asiatic, international sau peste, isi alege un restaurant din lista si apoi isi poate adauga produsele in cos.

Cum ati gandit strategia de promovare pentru site si aplicatiile mobile?


  • Fiind un site si o aplicatie mobila online, e foarte important sa-i atragi prin promovarea online. Noi, majoritatea promovarii am facut-o pe Facebook si Adwords si a contat foarte mult bugetul. Am experimentat mult, am pus mai intai bugetul mai mare pe Facebook apoi pe Adwords..
  • Pe anumite campanii a functionat mai bine Facebook, pe alte campanii Adwords-ul a avut mai multe rezultate..
  • Un antreprenor ar trebui sa priveasca aplicatiile ca fiind eficiente daca isi urmareste un obiectiv de genul ”60% din comenzi imi vin din aplicatii. In momentul acela, cred ca este un procent destul de bun care sa iti spuna ”da, am realizat o aplicatie buna si clientii au inteles ca este de folosit.
  • Conteaza mult sa fii gata ca, in momentul cand faci aceasta promovare sa faci fata la varfurile de comenzi care pot aparea. In nici un caz sa nu investesti foarte mult iar tu sa nu fii pregatit sa livrezi. Intotdeauna, noi aveam un extra livrator sau firma de curierat care sa ne ajute, pentru ca automat promovarea iti genereaza multe comenzi noi, clienti noi, si daca tu reusesti sa  le livrezi in timp si sa fie multumiti de serviciu, ei iti vor deveni clienti si atunci poti sa bifezi o achizitie de client: cand il vezi ca el comanda recurent.

Afacerea Caserola.ro in cifre:

  • Investitia initiala: 10.000 euro
  • Investitia totala: 75.000 euro (pana la data interviului)
  • Total angajati: 12 persoane
  • Livratori angajati: 7 persoane ( toate comenzile sunt momentan livrate cu masina)
  • Comenzi: 75-100 comenzi / zi (variaza in functie de ziua saptamanii)
  • Comenzi livrate cu firme externe de curierat: cca 10% (doar pentru acoperirea varfurilor de cerere)
  • Valoarea medie a comenzii - 100-120lei / comanda (in crestere in ultimele 3 luni)
Parallax

Vizualizari
468
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Mda Dacă ar funcționa înregistrarea în aplicația AppStore ar fi perfect ...
poza de profil
iOS app yep, bineinteles ca am avut un bug tocmai azi :) am reparat acum - sorry...
poza de profil
Login cu Facebook in ap Daca pe site pot sa ma loghez folosind Facebook ca sso, ar fi frumos sa avem optiunea asta si in aplicatia de mobil (iOS).
poza de profil
FB login asa-i, lucram la asta, sper sa lansam si FB login si online payments pana la finalul lunii.

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri