Studii de caz: Ce este mai avantajos pentru afacerea ta – dezvoltarea unei flote proprii de masini sau contracte cu firmele de curierat
raluca.abrihann

Studii de caz: Ce este mai avantajos pentru afacerea ta – dezvoltarea unei flote proprii de masini sau contracte cu firmele de curierat

Imagine principala
Studii de caz: Ce este mai avantajos pentru afacerea ta – dezvoltarea unei flote proprii de masini sau contracte cu firmele de curierat
Fie ca vorbim de firme mari sau mici, livrarea produselor sau a serviciilor reprezinta unul dintre cele mai importante aspecte ale business-ului. Astfel ca, orice afacere trebuie sa aiba un plan bine pus la punct in ceea ce priveste logistica, sa stii ce este mai rentabil pentru afacerea ta, transportul cu masini proprii, inchiriate sau parteneriatul cu firmele de curierat. StartupCafe a stat de vorba cu doi antreprenori locali pentru a analiza care dintre aceste strategii au fost mai potrivite pentru afacerile lor si cum functioneaza ele.

Compania romaneasca furnizoare de servicii de reparatii in domeniul electro-IT, Depanero, este prezenta pe piata locala, sub acest brand, din 2014. Inainte a operat ca departament intern de service pentru retailerul online eMAG, iar din 2011 pana anul trecut firma a functionat sub numele Servskills. Compania livreaza lunar servicii de consultanta si reparatii pentru o medie de 30.000 de clienti.

Si in cazul Depanero, o importanta componenta a business-ului pe care compaia il desfasoara tine de transport, drept urmare investitiile in aceasta latura a afacerii cresc de la an la an. "Compania  are prezenta la nivel national, cu angajati proprii, acoperind aproape toate judetele tarii. Flota de masini branduite Depanero este folosita de tehnicienii nostri pentru interventii la domiciliile clientilor. Utilizam serviciile companiilor de curierat pentru colectarea de produse de la clienti sau pentru livrarea produselor reparate direct la domiciliile acestora", explica Adrian Antohi (Foto), director general Depanero.



Insa, antreprenorul este de parere ca un startup sau o companie de dimensiuni reduse  care vrea sa ofere servicii de reparatii ar putea lua in calcul, pentru a acoperi latura de transport a business-ului, sa apeleze la varianta unui leasing operational.

Care este strategia Depanero


Pentru a putea intra mai puternic pe piata si pentru a-si extinde afacerea, furnizorul de servicii de reparatii electro-IT a inceput, la finalul anului 2012, sa isi construiasca o flota proprie de masini. A achizitionat atunci sapte masini Dacia Dokker, in scurt timp si-a extins  parcul auto, ajungand la 37 de autovehicule pe care le-a vandut apoi catre compania de leasing Sixt New Kopel Auto. Insa, Depanero foloseste in continuare masinile, pe care le-a inchiriat in sistem de leasing operational.

"In prezent, am inchiriat peste 40 de masini pe care le operam sub brandul Depanero. Intentionam ca pana la final de an sa inchiriem inca trei automobile, urmand ca pe viitor sa crestem parcul auto in functie de numarul de tehnicieni care le opereaza si de volumul de activitate", explica Adrian Antohi, director general Depanero.

Compania a investit in flota auto, pana la inchieiera contracutului de leasing, aproximativ 1,2 milioane de lei, bani pe care i-a recuperat ulterior prin tranzactia de "sale and lease back', potrivit reprezentului companiei. Acum, Depanero plateste o rata lunara care acopera toate costurile de operare a flotei, mai putin costurile pentru carburanti.

In ceea ce priveste costurile anuale pentru serviciile de curierat, acestea se ridica la aproximativ 3 milioane de lei, dar, potrivit lui Adrian Antohi, acest cost poate varia in functie de volumul de activitate.

Recent, compania a anuntat noi investitii in deschiderea unor puncte de lucru in Bulgaria, Ungaria si Polonia, unde directorul companiei declara ca lucreaza deja cu firmele locale de curierat.

Depanero a inregistrat in anul fiscal 2014 (incheiat la 31 martie) afaceri de 18 milioane de lei si a bugetat cresteri pentru urmatorul an de pana la 32 de milioane de lei. Compania are 285 de angajati, din care peste 100 sunt tehnicieni specializati pe reparatii IT si electrocasnice mici si mari.

Afaceri diferite, strategii diferite


Pentru floraria online, Floria.ro, companie lansata in 2010, transportul si distributia este o componenta la fel de importanta a business-ului, chiar daca strategia este una diferita fata de cea analizata mai sus.

"Inca de la infiintarea Floria.ro, acum 5 ani, ideea de baza a fost ca florile trebuie oferite personal, din mana, deci nu intr-o cutie ce poate parea impersonala. In plus, din ratiuni de perisabilitate, un buchet de flori nu poate fi transportat oricum, pentru ca temperaturile extreme reduc durata de viata a florilor. Astfel ca, inca de la inceput Floria.ro a propus livrarea prin curieri propri, deci a fost nevoie de masini proprii si soferi angajati", explica Marina Popescu (Foto), eCommerce manager Floria.ro.



In prezent, flota companiei numara 4 masini, cu capacitati diferite, care livreaza buchetele in Bucuresti si Ilfov, livrari realizate in maxim doua ore de la finalizarea comenzii, cat si transportul aranjamentelor pentru evenimente. Pentru a putea aplica aceeasi politica si celelalte localitati din tara, Floria.ro a incheiat parteneriate cu 150 de florarii, care la randul lor folosesc tot masinile proprii.

Costul transportului comenzilor se ridica anual la aproximativ 100.000 euro, suma care include atat costurile cu masinile proprii (carburant, asigurari, revizii, amortizari, etc), dar si costurile cu partenerii din tara, care fac livrarea in provincie, arata reprezentanta companiei.

Acestui cost se mai adauga si cele pentru contractele cu firmele de curierat, care ajung la circa 10.000 de euro pe an.

"Apelam la transport prin firme de curierat pe proiectele mari, in care florile pleaca spre destinatari de la sediul din Bucuresti, nu exista presiunea livrarii in 2 ore de la comanda oriunde in tara, care este o promisiune a brandului Floria, dar care este imposibil de gestionat fara parteneri in teritoriu. O alta conditie necesara este ca florile sau plantele sa fie rezistente", argumenteaza Marina Popescu. Ea da ca exemplu in acest sens perioada sarbatorilor de iarna, cand cresc semnificativ comenzile de brazi.

"Daca am folosi serviciile unei firme de curierat pentru toate buchetele, din toata tara, costurile ar fi reduse considerabil, insa experienta clientilor, atat a expeditorilor, cat si a destinatarilor, s-ar schimba si nu in sensul bun", mai subliniaza managerul Floria.ro.

Compania a vandut anul trecut flori in valoare de 1 milion de euro, din care 75% sunt vanzari realizate prin intermediul platformei Floria.ro. Circa 25% din cifra de afaceri raportata pe anul trecut este reprezentata de vanzarile catre corporate si comenzi speciale pentru evenimente personale sau de afaceri. Piata romaneasca a vanzarilor online de flori se afla in stagnare in ultimii doi ani, la o valoare de circa a 2,5 milioane de euro, potrivit estimarilor Floria.ro.
Parallax

Vizualizari
665
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings