Ce este un chatbot si cum te poate ajuta sa faci bani
raluca.abrihann

Ce este un chatbot si cum te poate ajuta sa faci bani

Imagine principala
Ce este un chatbot si cum te poate ajuta sa faci bani
​Chatbots sau robotii de chat au devenit din ce in ce mai utilizati chiar si de micile afaceri, in special pentru imbunatatirea relatiei cu clientii si fidelizarea acestora. Iata cum functioneaza acesti roboti realizati cu ajutorul inteligentei artificiale, cum te pot ajuta sa iti cresti vanzarile si ce alte companii i-au testat deja.

Chatboţii sunt softuri automatizate sau semi-automatizate realizate in special pentru a interactiona cu clientii. Acestea sunt gandite sa raspunda rapid la intrebarile utilizatorilor si sa scoata informatii relevante dintr-o cantitate uriasa de date. In general, boţii ruleaza sarcini simple si repetitive intr-un ritm mult mai rapid decat ar putea o fiinta umana. Construiti pe principiul retelelor neurale, boţii sunt dotati cu un anumit grad de inteligenta artificiala si devin cu timpul, tot mai eficienti in raspunsuri.

Facebook Messenger a introdus deja astfel de chatboti – spre exemplu, unul prin care poti comanda un Uber, sau unul al companiei aeriene KLM care iti da informatii despre zboruri si te ajuta sa faci rezervari.

Dar cum poti folosi astfel de roboti intr-o mica afacere? Spre exemplu, pentru un restaurant sau un fastfood care preia comenzi si face livrari la domiciului un chatbot poate prelua comanda clientilor punand intrebarile standard: pe ce nume se face comanda, ce doreste clientul sa comande, date de contact etc. Un exemplu de acest gen este cel al Domino's Pizza care a introdus astfel de boti tot prin serviciul de mesaje al Facebook.

Cum pot chatbotii sa ajute o afacere aflata la inceput de drum:

  • ofera suport imediat in relatia cu clientii – afacerile mici nu isi permit intotdeauna personalul necesar care sa raspunda la diferitele intrebari pe care le pot avea clientii, iar astfel de chatboti pot fi de ajutor, sa dea detalii despre produs, pret, functionalitate, sa preia comenzi.
  • ajuta la fidelizarea clientilor si la o mai buna cunoastere a acestora – sa te ocupi de fiecare client in parte poate fi imposibil uneori chiar daca vorbim de o afacere mica. Mai mult, aceste softuri inteligente pot colecta date despre clientii sau utilizaotrii serviciului tau pentru a vedea care interesele lor, ce asteptari au de la afacerea ta, cum poti sa iti imbunatatesti serviciul.
  • cresc vizibilitatea brandului in social media – cel mai bun exempu in acest caz este cel al Uber si KLM care au apelat la serviciul Facebook Messenger.
  • simplifica platile – pot fi creati boti care sa memoreze datele cardului iar clientul poate face plata printr-un simplu mesaj. Un astfel de serviciu este Snapcahs, lansat de aplicatia de messsaging Snapchat.

Domeniul se afla inca la inceput, dar creste rapid. Iar oameni de renume din domeniul tehnologiei, cum este seful Microsoft, Satya Nadella, sustine ca ca in viitor boții vor deveni la fel de importanti ca aplicatiile. De asemenea, exista tot mai multe site-uri care te ajuta sa dezvolti astfel de softuri care sa aiba toate functinalitatile de care are nevoie afacerea ta.

Surse: venturebeat.com si smallbiztrends.com
Parallax

Vizualizari
1421
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri