Uber, considerata cel mai valoros startup din lume, a incheiat cu Volvo un parteneriat in valoare de 300 milioane dolari pentru dezvoltarea si testarea masinilor autonome. Uber va cumpara SUV-uri XC90 de la Volvo si va adauga modulul tehnic care permite masinii sa devina autonoma, iar zvonurile sunt ca primele teste vor fi facute la final de august in Pittsburgh. Vor mai trece multi ani pana cand autoritatile din marile orase sa permita circulatia masinilor fara sofer, dar anuntul facut de Uber este o lovitura de marketing. Si Volvo, celebra pentru inovatiile in domeniul sigurantei auto, va avea de castigat la nivel de imagine.Uber va echipa modele Volvo XC90 cu senzori, radare si camere video, astfel incat aceste SUV-uri sa fie capabile sa se descurce singure prin trafic. Cei de la Volvo spun ca este doar primul pas dintr-un parteneriat industrial care va avea mai multe faze si, in functie de rezultate, va deveni tot mai complex.
Trebuie spus insa ca aceste masini autonome vor fi testate cu soferi la volan, acestia avand rolul de a supraveghea modul in care masina functioneaza si de a interveni in caz de nevoie. Cele doua companii nu au dat detalii tehnice, insa Bloomberg scrie ca primele teste vor incepe la final de august in Pittsburgh (Pennsylvania).
Clientii vor putea comanda un Uber Volvo autonom, insa in masina se va regasi si soferul "supraveghetor".
Nu este primul parteneriat anuntat de Uber, care a facut teste restranse cu masini autonome de la Ford. Pe viitor vor fi anuntate probabil parteneriate si cu alte companii auto, fiindca s-a ajuns la concluzia ca, in loc sa concureze, companiile din auto si cele din tehnologie se pot completa si pot colabora.
Companiile auto construiesc masina, lucru pe care il fac foarte bine, iar cele de tehnologie adauga apoi hardware-ul si soft-ul care fac ca masina sa devina autonoma.
Visul lui Travis Kalanick, seful Uber, este ca toate masinile din aplicatie sa devina autonome in viitor, insa acest lucru nu are cum sa se intample prea curand, mai ales ca trebuie facute teste extinse si trebuie invinsa reticenta publicului.
Surse: Financial Times, Volvo, BBc, Bloomberg