Un plan simplu prin care magazinele si prestatorii de servicii isi pot promova ofertele inaintea sarbatorilor

Magazinele si prestatorii de servicii pot derula o campanie online care sa aiba o rata de succes foarte buna chiar si intr-o perioada foarte scurta de timp, in cele trei zile ramase pana la Craciun, spre exemplu. Dar, acestea trebuie sa se ia in calcul, totusi, ca luna decembrie este precedata de Black Friday, preluat si adaptat in ultimii ani pietei din Romania, si este foarte posibil ca atentia indreptata catre acest eveniment sa contribuie la scaderea, cel putin in aparenta, a importantei sarbatorilor de iarna ca perioada destinata cumparaturilor. Chiar si intr-un asa caz in care Black Friday atrage interesul oamenilor si cele mai mari bugete de marketing, trebuie tinut cont ca inaintea sarbatorilor clientii au mai mult timp liber si sunt mai receptivi la mesaje, arata specialistii agentiei de marketing online Today's.

Agentia a realizat un plan pentru promovarea unei campanii "last minute' in aceasta perioada:

  • Totul incepe de la stabilirea obiectivelor si a promotiilor, apoi a canalelor de comunicare. Prin parcurgerea acestui pas esential iti poti da seama si de volumul de munca si de cum pot fi impartite cat mai eficient sarcinile de-a lungul celor trei zile.

La randul sau, acest punct are doua subpuncte si in cateva ore sunt usor de parcurs. Trebuie sa stabilesti promotia principala pe care vrei sa o comunici si unde se realizeaza comunicarea.

Recomandarea Today's este orientarea spre campanii de display, remarketing, deoarece procesul de setup dureaza mult mai putin comparativ cu o campanie de search. Pe cea din urma se poate veni cu adaptari specifice mesajelor: spre exemplu, in Google pot fi create extensii speciale de reclame care mentioneaza promotiile.

In ceea ce priveste tipurile de campanii, pot fi bazate pe: remarketing, prin care comunici cu audienta care a interactionat deja cu brandul tau (au vizitat site-ul sau sunt clienti existenti), interese, context sau campanii social media prin Facebook.

  • Pasul doi in acest proces este dezvoltarea conceptului vizual care va servi drept interfata cu clientul atat pentru promovare, cat si pentru interactiune.

De regula, in creatie se investeste cel mai mult timp, asa ca o scurtatura in acest caz este sa te bazezi pe materiale create deja si sa te asiguri ca ai un proces eficient de feedback cu echipa de creatie.

Acesta este compus din: mesaje, bannere, landing page. In cazul mesajelor, trebuie sa te gandesti la ce conteaza cel mai mult pentru potentialii clienti, astfel incat sa comunici eficient.

In cazul bannerelor, pentru a porni cat mai rapid campaniile, Today's recomanda ca principalele dimensiuni sa fie cele care au generat cele mai multe vanzari sau cel mai des intalnite spatii publicitare. In final, cand vine vorba de un landing page, este mult mai simplu sa personalizezi pagina de reduceri, decat sa incepi lucrul la o pagina de la zero.

  • Dupa acesti doi pasi, urmeaza un setup al campaniei, care presupune ca designerul lucreaza la concepte si programatorul se ocupa de elementele site-ului, iar specialistii in online marketing configureaza campaniile in platformele utilizate in functie de obiectivele business-ului.