3 lucruri pe care trebuie sa le stii cand iti negociezi contractul cu firma de curierat
raluca.abrihann

3 lucruri pe care trebuie sa le stii cand iti negociezi contractul cu firma de curierat

Imagine principala
3 lucruri pe care trebuie sa le stii cand iti negociezi contractul cu firma de curierat
Daca startup-ul tau activeaza in zona de eCommerce si ai decis ca este mai avantajos pentru afacerea ta sa livrezi produsele catre clienti cu ajutorul curierilor decat sa investesti intr-o flota proprie, sunt cateva lucruri pe care ar trebui sa le stii cand iti alegi firma de curierat. StartupCafe a stat de vorba cu trei dintre cele mai mari companii de curierat din piata locala pentru a afla care sunt factorii care influenteaza modificarea tarifelor lor cand vine vorba de contractele pe care le incheie cu firmele mici.

1. Tarifele se negociaza cu fiecare firma in parte

Firmele de curierat nu afiseaza o lista standard de preturi pe care o aplica in contractele cu firmele-client. Potrivit reprezentantilor Fan Courier, Urgent Cargus si DPD Romania, aceste tarife se negociaza cu fiecare client in parte.

2. Costurile difera in functie de volum, dar startup-urile pot primi discounturi speciale


"Strategia de tarifare nu este diferentiata pe tipul de client (n.red. startup, IMM sau retailer mare) ci de specificul trimiterilor: daca sunt plicuri sau colete, daca sunt expeditii fragile sau casante. Tarifele practicate sunt diferentiate pe volumul de trimiteri si, nu in ultimul rand, de tipul de servicii contractate: folosesc sau nu cont colector, check on delivery, etc", explica reprezentantii Fan Courier.

Pe de alta parte, DPD Romania sustie ca, desi  politica lor comerciala este bazata pe discounturi in functie de volum, fac oferte speciale pentru startup-uri. La fel se intampla si in cazul companiei Urgent Cargus, care spune ca acorda o reducere de minimum 25% fata de preturile de lista, "clientilor de tip startup".

3. Tarifele se pot modifica in perioadele aglomerate

Chiar daca in general companiile de curierat spun ca tarifele raman la nivelul agreat de la bun inceput cu fiecare client, indiferent de perioada din an, sunt companii care s-ar putea sa modifice aceste oferte.

"In perioadele foarte aglomerate, cum este Black Friday, numarul de livrari poate creste si cu 60% , fata de restul anului. Prin urmare, desi oferta standard DPD nu se modifica in aceste perioade, ofertele customizate pot suferi modificari, in functie de volume", spun reprezentantii DPD Romania.

Vezi 2 studii de caz: Ce este mai avantajos pentru afacerea ta – dezvoltarea unei flote proprii de masini sau contracte cu firmele de curierat
Parallax

Vizualizari
3401
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings