"Antreprenoriatul se invata, nu te nasti cu el. Un antreprenor in adevaratul sens al cuvantului este cineva care creeaza o afacere noua avand ca punct de plecare doar imaginatia", sustine Michael E. Gerber, autorul bestsellerului “Mitul Intreprinzatorului", supranumit de INC Magazine "Guru micilor afaceri". Gerber vorbeste, intr-un articol publicat pe flipboard.com, despre cinci mari calitati care stau la baza "noului antreprenoriat".
"In anumite cercuri s-a intarit ideea ca orice munceste pentru el este considerat antreprenor insa, un antreprenor este un tip aparte de afacerist si nu este deloc acela care conduce o afacere de unul singur sau ajutat de o mana de oameni; nu cel care cumpara si lucreaza cu un brand cunoscut deja si nu acel individ care munceste din greu pentru o afacere si face lucrurile conform regulilor.
Un antreprenor in adevaratul sens al cuvantului este cineva care creeaza o afacere noua avand ca punct de plecare doar imaginatia", sustine Gerber, intr-un articol publicat pe flipboard.com.
Gerber vorbeste despre antreprenoriat si care sunt atributele care-l definesc pe un antreprenor adevarat:
1.
Antreprenorul este un inventator. Inventatorii pun intrebari: "Ce lipseste din imagine?" Si apoi raspund prin inventarea piesei care lipseste. Ceea ce fac antreprenorii in continuare, oricum ar fi, este ceea ce ii distinge de restul inventatorilor. In timp ce inventatorii creeaza produse noi, antreprenorii inventeaza afaceri noi. Pentru un antreprenor, afacerea pe care o inventeaza este un produs, un produs unic care iese in evidenta intr-o lume a produselor comune de afaceri.
2. Un antreprenor nu cumpara oportunitati de afaceri ci le creeaza. Oportunitatile de afaceri, ca de exemplu francizele, sunt create sa asigure succesul oamenilor care le cumpara atat timp cat urmeaza tiparul. Dar, in timpul procesului acestea suprima inclinatia antreprenoriala de a crea. Dar pasiunea unui antreprenor nu este de a conduce o afacere de succes creata de altcineva ci, de a crea o afacere unica care va deveni de succes. Pentru un adevarat antreprenor, oportunitatea adevarata consta in a inventa si a dezvolta o afacere unica.
3. Creatia este contagioasa. Oamenii iubesc sa experimenteze o idee originala de afacere care a devenit un succes in piata. Pasiunea antreprenorului , este nu numai din inventarea unui afaceri noi, dar si din bucuria altor oameni care experimentează prin inventia sa. Fiecare client al unei idei de afaceri admira originalitatea, genialitatea si performanta pe care a avut-o antreprenorul. Pe masura ce ideea creste si obtine succes, devine un model pe care altii vor sa-l imite si ii inspira sa creada in propria lor înclinație de a inventa și de a crea noi afaceri .
4. Pentru un antreprenor masura succesului este dezvoltarea. Adevaratii antreprenori stiu ca telul fiecarei afaceri este dezvoltarea. Supravietuirea nu este un succes. Dezvoltarea este sucesul pentru ca este palpabil, o demonstrație care se atesta in piața valideaza valoarea ideii sale. O evolutie lenta sau o stagnare a afacerii este ca un spectacol de care nimeni nu se bucura. O afacere de care nimeni nu se bucura trebuie incheiata repede astfel incat toata lumea este libera sa-si caute experienta dorita in alta parte.
5. Oricine are abilitatea de a deveni antreprenor. Oricine isi doreste poate sa fie antreprenor pentru toti avem acea scanteie de creativitate si inventititate. Prin urmare oricine are abilitatea sa concepa o ideea grozava pentru afaceri - o idee simpla poate fi spectaculoasa si poate creea o afacere originala plecand de la idee. Unii oameni au nevoie de mai mult timp decat altii sa-si dezvolte capacitatea de a inventa dar, pentru toti presupune un proces de descoperire si dezvoltare iar rabdarea este cheia pentru a-si dezvolta aceasta abilitate. In ciuda crezului tuturor, antrepreprenoriatul se educa, nu te nasti cu el. Nu exista un loc al cretivitatii rezervat pentru cativa, este pur si simplu dorinta de ati exprima creativitatea care o ai in interior. Exact cum spun cei de la Nike: Just do it!
Michael E. Gerber supranumit de INC Magazine "Guru micilor afaceri" este autorul bestsellerului, tradus la noi "Mitul Intreprinzatorului" si autor al multor carti despre management si abilitati antreprenoriale. Gerber a devenit cunoscut in lumea antreprenoriala in urma activitatii de consultanta, experienta sa in domeniu fiind recunoscuta la nivel international lucrand cu aproximativa15.000 de organizatii mici, mijlocii si mari.