Startup-ul romanesc Retargeting.Biz isi deschide un birou in Los Angeles. Ce trebuie sa stie o firma locala care vrea sa intre pe piata din SUA

Retargeting.Biz, startup romanesc ce propune companiilor din industria e-commerce un software care sa ii ajute sa interactioneze personalizat cu fiecare vizitator, a anuntat ca isi deschide un biroul in Los Angeles, USA. Au ales sa faca aceasta mutare in special pentru ca "americanii prefera sa faca afaceri cu companii din State. Nu au nici o problema de unde sunt actionarii sau angajatii, ce culoare ai la piele si ce religie, dar au retineri fata de firmele overseas", spune Mugur Frunzetti, co-fondator si CMO al companiei.

Compania romaneasca mai dispune de prezenta locala in Bulgaria si Polonia, iar Rares Banescu si Mugur Frunzetti, cei doi antreprenori care dezvolta proiectul Retargeting.Biz spun ca sunt in discutii avansate cu parteneri din Italia.

Clientii startup-ului provin din industrii variate, precum: fashion, IT&C, bancar, home&deco, flori, sport, travel si auto. In afara tarii, platforma mai are clienti in Bulgaria, Polonia, Letonia, Lituania, Estonia, India, Vietnam si US.

Pasii pentru a deschide un birou in SUA :


  • identificarea unui avocat
  • deschiderea firmei
  • deschiderea contului bancar

"Au fost pasi foarte simpli si costurile au fost mici. Inchirierea sediului a fost mai dificila, fiind o companie fara credit score in US a trebuit sa oferim proprietarului o garantie mult mai mare decat cea uzuala. Costurile de chirie pentru birouri in Los Angeles sunt destul de mari, sa zicem de 2-3 ori mai mari decat in Bucuresti. San Francisco este si mai scump, de aceea am preferat LA. Pentru moment avem un birou mic, dedicat exclusiv echipei de vanzari", explica Mugur Frunzetti

Fata de procesul de infiintare a unei firme in Romania pasii pe care trebuie sa ii parcurgi in Statele Unite sunt mult mai clari, iar birocratia este mult redusa, mai sustine antreprenorul.

"O semnatura de la un avocat, plus o copie dupa pasaport si dupa 3 zile aveam toate actele, cu tot cu declararea ca platitor de taxe. In SUA se pleaca de la premiza ca esti un antreprenor de buna credinta si ai mana libera sa faci tot ce vrei fara intarzieri si fara birocratie. Si nu conteaza ca esti american, roman sau martian, bani sa ai", spune fondatorul Retargeting.Biz.

Scopul principal al deschiderii acestui birou in LA este: "vanzarile directe catre magazinele din US, adica peste 60% din piata noastra potentiala. Si, posibil, cooptarea in viitor de noi investitori strategici din US".

Cum functioneaza Retargeting.Biz

Platforma are la baza o strategie de comunicare personalizata, cu utilizatorii/potentialii clienti, declansata de actiunile lor in site-ul de eCommerce vizitat. Aceasta comunicare se face prin trei canale (triggere):

  • Live: apar doar vizitatorilor necunoscuti sub forma de mesaje pe site (pop-up-uri), avand ca scop abonarea noilor vizitatori la newsletterul magazinului online si convertirea in clienti a vizitatorilor printr-o oferta personalizata pentru produsul preferat
  • Email: acestea sunt destinate vizitatorilor cunoscuti pe care ii au in baza de date carora le trimite oferte speciale pentru Top 3 produse de interes pentru ei, sau le reaminteste  cosurile abandonate, in care au plasat produse.
  • SMS: sunt utilizate sub forma de mesaje de reamintire pentru primele doua seturi de triggere - live si email (triggerele care inca in stadiu de dezvoltare si vor putea fi folosite abia de la finele anului).
Aceste tipuri de mesaje sunt trimise utilizatorilor in urma a diferite actiuni pe care ei le au in online, ca de exemplu: cautarea unor produse in site-ul unui anumit retailer - caz in care primeste un mail cu diferite promotii la produsele cautate -, daca pune cateva produse in cosul de cumparaturi, dar nu finalizeaza comanda - caz in care primeste prin email sau SMS mesaje care sa ii reaminteasca de selectia de produse facuta si sa iti propuna un discount, intrarea si iesirea din site fara a vizita mai mult de o pagina si lista de situatii poate continua.


Rares Banescu, CEO si fondator Retargeting.Biz

De la lansare si pana in prezent, Retargeting.Biz a generat pentru companiile care il utilizeaza 40 milioane de mesaje personalizate, vanzari suplimentare de peste 8.5 milioane de euro la o rata medie de conversie de peste 10%.

"Estimam un portofoliu de 1000 de clienti la finalul anului 2016, iar in urmatoarele saptamani vom anunta integrari cu jucatori mari din piata de IT din Romania, Bulgaria si Polonia.", spune Rares Banescu, CEO si fondator al companiei.

Odata cu strategia de expanisiune a companiei si necesitatea dezvoltarii echipei a crescut. In acest moment, echipa Retargeting.Biz este formata din 25 persoane specializate pe tehnologie si digital, echipa ce ofera client service companiilor din industria de e-commerce.

Citeste si:

VIDEO: Cum iti poti inregistra startup-ul in Statele Unite de la distanta si la ce te ajuta sa ai o firma in SUA