CZ

Infografic: ​O posibila amenintare pentru afacerile cu vin la sticla, in Romania

Imagine principala
Infografic: ​O posibila amenintare pentru afacerile cu vin la sticla, in Romania
Cine se gandeste sa faca mici afaceri in domeniul vanzarii vinului imbuteliat trebuie sa tina cont de o amenintare mai putin cunoscuta, dupa cum reiese dintr-un studiu privind obiceiurile de consum ale romanilor, facut public miercuri de compania de cercetare de piata GfK.

O posibila amenintare pentru afacerile cu vin imbuteliat o reprezinta "vinul de casa", pe care romanii il consuma mai mult, conform datelor GfK.

Studiul GfK care analizeaza ocaziile de consum pentru bauturi arata ca, intr-o zi obisnuita, 1 din 4 romani consuma o bautura alcoolica. Aceasta inseamna ca intr-o familie formata din 4 persoane, una dintre acestea bea alcool in fiecare zi, fara insa sa fie vorba intotdeauna de aceeasi persoana.



Clic pt a extinde
(Sursa: GfK Romania)



De-a lungul anului, numarul celor care consuma alcool variaza, varful fiind inregistrat in sezonul cald (aprilie - septembrie).

"Preferatele romanilor sunt berea si vinul facut in casa, a caror importanta in consumul de alcool se schimba odata cu sezonul: berea este preferata verii, iar vinul se consuma mai ales in anotimpul rece. In perioada octombrie 2015 - martie 2016, cota de consum pentru vinul de casa se tripleaza" - arata cercetarea GfK publicata miercuri.

Numarul mediu de ocazii de consum pe zi pentru toate bauturile analizate este de 2,5 ori. Barbatii cu varsta pana in 35 de ani se disting printr-o frecventa zilnica semnificativ mai mare decat media - de 3 ori pe zi- mai releva studiul.



Clic pt a extinde
(Sursa: GfK Romania)



Daca se analizeaza ponderea in consum, se observa ca romanii prefera bauturile calde, in principal cafeaua si mixurile pe baza de cafea - aproape jumatate dintre ocazii fiind generate de aceste bauturi. Peste o treime dintre ocazii se datoreaza bauturilor racoritoare, iar 16% bauturilor alcoolice, Cantitatea de lichid consumata pe zi este de 630 ml (in afara de apa si lactate).

1 din 10 persoane adulte consuma cel putin o bautura in baruri, restaurante si terase, iar incidenta zilnica creste in sezonul cald cu apoximativ 20%, se mai arata in cercetarea citata.


Datele din studiul GfK "Ocazii de consum pentru bauturi" se refera la n univers de consumatori format din persoane cu varsta cuprinsa intre 18 si 60 de ani, reprezentativ la nivel national. In analiza sunt incluse toate tipurile de bauturi, cu exceptia apei si a lactatelor.
Parallax

Vizualizari
135
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri