Adi Iacob

Whisky produs de inteligența artificială: Microsoft colaborează cu o distilerie pentru a crea noi rețete

Thumbnail

Atunci când whisky-ul e produs în Scoția se numește scotch. Când e făcut în Kentucky, SUA, se numește whiskey (și irlandezii adaugă "e"-ul). Dar cum se numește atunci când e produs în Suedia, bazat pe o rețetă creată de un algoritm de inteligență artificială - wiskAI? 

Microsoft a anunțat că va colabora cu compania de tehnologie finlandeză Fourkind și cu distileria Mackmyra Whiskey din Suedia pentru a crea "primul whisky din lume produs de inteligența artificială", scrie TechCrunch.

Cum funcționează

Ca parte a procesului de producție, whisky-ul este depozitat - de obicei câțiva ani - în butoaie din lemn. Acest lucru transformă băutura incoloră într-o licoare cu o culoare mai închisă și îi conferă o aromă unică. 

Timpul petrecut în butoaie și ce a fost depozitat înainte în acele butoaie - cum ar fi bourbon, vin sau cireșe - ajută la crearea unei rețete specifice. Specialiștii optimizează toate aceste variabile împreună cu diferitele ingrediente folosite pentru a crea whisky-ul perfect.

Până în prezent, întregul proces a fost realizat de oameni cu un set specializat de competențe. Acum, Microsoft vrea să automatizeze o parte din acest proces.

Distileria oferă rețetele existente, datele despre vânzări și preferințele clienților unui algoritm de AI, astfel încât acesta să poată sugera companiei ce rețete ar trebui să fie produse în continuare. Potrivit reprezentanților Mackmyra, această tehnologie este capabilă să genereze peste 70 de milioane de rețete diferite și poate prezice care vor fi cele mai populare și de cea mai înaltă calitate.

Cu toate acestea, distileria nu va înlocui efectiv specialiștii său (Master Blenders) cu AI. În schimb, va folosi tehnologia pentru a crea noi rețete, iar cele mai bune vor fi apoi alese de experți (oameni).

Microsoft spune că este prima dată când AI este folosită pentru în procesul de producție a whisky-ului. Produsul finit va fi disponibil în toamna anului 2019.

În ciuda faptului că nu se știe cum va fi produsul final, Fourkind dorește să implementeze această tehnologie și în alte industrii în care sunt implicate rețete complexe - alte tipuri de băuturi, parfumuri, dulciuri sau designul de încălțăminte.

Utilizarea inteligenței artificiale în astfel de industrii nu este ceva nou. De exemplu, Symrise, o companie germană care produce parfumuri pentru clienți precum Estée Lauder, Avon, Coty și Donna Karan, a apelat la IBM pentru a studia modul în care inteligența artificială poate fi folosită în lumea parfumurilor. 

Compania americană de tehnologie a dezvoltat un algoritm care studiază rețetele de parfumuri existente și apoi compară ingredientele cu alte seturi de date, cum ar fi locația și vârsta clienților. Acest algoritm, creat în centrul de cercetare Thomas J. Watson al IBM — numit Philyra — poate dezvolta acum parfumuri noi care vor viza segmente de piață foarte specifice.

Surse: TechCrunch, The Next Web
Parallax

Vizualizari
720
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri