Răzvan Tătaru
Gigantul Google a lansat lista anuală de tendințe în căutări la nivel global, de la evenimente sportive la momente virale de pe internet și ce au căutat în Hărți și Lens, căutarea vizuală.
Utilizatorii Google Search au căutat, în domeniul sportiv, evenimente majore, cum ar fi Campionatul European UEFA (EURO 2024), Jocurile Olimpice și Copa América. În plus, la nivel global, cea mai căutată rețetă de pe internet a fost de „brioșe cu ciocolată ca la Jocurile Olimpice” (Olympics chocolate muffins), după ce înotătorul norvegian Henrik Christiansen a viralizat brioșele pe internet.
Lumea a fost interesată de alegerile din SUA, cu numele candidaților principali, „Donald Trump” și „Kamala Harris”, aflându-se printre cele mai căutate persoane de anul acesta.
În 2024, cel mai căutat film a fost „Inside Out 2” (Întors Pe Dos 2), iar cea mai căutată melodie la nivel global a fost „Not Like Us” de Kendrick Lamar.
Google spune că oamenii au folosit Lens și noul „Circle to Search” pentru traduceri, shopping și identificarea anumitor lucruri. Totodată, compania spune că cele mai căutate atracții în platforma de Hărți (Google Maps) au fost Arena di Verona (Italia) și Sfera (Las Vegas - SUA).