Răzvan Tătaru

TikTok colaborează cu un ONG civic pentru combaterea dezinformării înaintea alegerilor din România

Centrul Electoral de pe TikTok, pentru alegerile din România

TikTok anunță un nou Centru Electoral în aplicație, cu informații despre alegerile prezidențiale și parlamentare din România și colaborează cu organizația Funky Citizens pentru o serie de videoclipuri educaționale pentru combaterea dezinformării și informații despre procesul electoral, potrivit unui comunicat transmis, vineri, StartupCafe.ro.

Conform celui mai recent Raport privind Aplicarea Regulilor Comunității pentru al doilea trimestru al anului 2024, TikTok susține că 99,2% din conținutul cu dezinformări electorale a fost eliminat proactiv înainte de a fi raportat, iar 98,5% din acest conținut a fost eliminat în mai puțin de 24 de ore.

Ca parte a strategiei mai ample pentru a menține platforma în siguranță în perioada electorală, TikTok se concentrează pe trei piloni principali:

  • aplicarea politicilor precum combaterea dezinformării, eliminarea operațiunilor de influență ascunsă și gestionarea conținutului generat de AI;
  • sprijinirea accesului la informații oficiale;
  • colaborarea cu experți.

În colaborare cu TikTok, Funky Citizens a dezvoltat o serie de videoclipuri educaționale care explică modul în care utilizatorii pot identifica și evita dezinformarea și cum pot evalua critic conținutul legat de procesul electoral.

Cei peste 8,1 milioane de utilizatori români pot găsi această serie de videoclipuri, care conțin sfaturi practice și informații utile despre procesul electoral, atât pe contul oficial de TikTok al Funky Citizens, cât și în Centrul Electoral integrat în aplicație, dedicat alegerilor din România.

Totodată, Centrul Electoral conectează utilizatorii cu informații oficiale de încredere, direcționându-i către pagina Autorității Electorale Permanente.

Utilizatorii pot găsi ușor spațiul dedicat prin bannerele speciale din secțiunea de căutare, precum și prin etichetele automate adăugate la conținutul legat de alegeri.

Măsuri stricte împotriva publicității politice, influenței ascunse și a conținutului generat cu AI

Platforma interzice publicitatea politică, promovarea plătită a conținutului politic și strângerea de fonduri de către conturile guvernamentale sau politice. În prima jumătate a anului 2024, 1.327 de reclame au fost eliminate în Spațiul Economic European pentru încălcarea politicilor platformei privind dezinformarea de mare risc, informațiile medicale false, teoriile conspirației, conținutul sintetic și manipulat, precum și conținutul politic.

În plus, politica TikTok privind media afiliată statului implică etichetarea conturilor al căror conținut editorial sau procese decizionale sunt supuse controlului sau influenței guvernamentale.

De asemenea, platforma restricționează eligibilitatea conturilor media afiliate statului pentru feed-ul „For You” atunci când încearcă să țintească audiențe din străinătate și le interzice să facă publicitate pe subiecte de actualitate în afara țării în care sunt înregistrate.

Experții TikTok lucrează continuu pentru a identifica și bloca operațiuni de influență ascunsă, inclusiv conturi false, eforturi de influență străină și campanii de dezinformare care vizează procesele electorale, inclusiv cele din țările europene, pentru a asigura că mesajele electorale reflectă cu adevărat intențiile utilizatorilor.

Platforma spune că aplică unele dintre cele mai stricte politici din industrie privind conținutul dăunător generat de inteligența artificială (AIGC), iar în contextul evoluției tehnologiei AI, acestea au fost extinse în acest an pentru a sprijini integritatea alegerilor.

TikTok a investit în tehnologii și instrumente de etichetare, precum și în implementarea tehnologiei Content Credentials a Coaliției pentru Proveniența și Autenticitatea Conținutului (C2PA), care permite recunoașterea automată și etichetarea conținutului generat de AI. Acestă tehnologie vine în completarea instrumentului dezvoltat de platformă care permite creatorilor să eticheteze cu ușurință conținutul generat de IA, folosit deja de 37 de milioane de creatori.

TikTok colaborează cu 12 organizații de fact-checking din Europa care evaluează acuratețea conținutului în majoritatea limbilor europene, inclusiv în limba română, și continuă să extindă această rețea de parteneri. În România, TikTok colaborează la nivel de fact-checking cu LeadStories.

Parallax

Vizualizari
425
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri