Vera Iurcu

Ascensiunea startup-urilor digtale de sport: soluții adaptate la pandemie

Thumbnail

Pandemia ne-a forțat pe toți să ne schimbăm semnificativ rutina, obiceiurile și activitățile, fie că vorbim din perspectiva unui angajator, angajat sau consumator.  

Pandemia noului coronavirus a lovit puternic în majoritatea industriilor și afacerilor, mai ales celor mici. Unii au fost nevoiți să tragă obloanele, pentru că nu au mai făcut față, în timp ce alții au găsit metode prin care să se adapteze noilor condiții. Acest lucru s-a întâmplat și în cazul studiourilor de gimnastică și sălilor de fitness România, care au fost obligate să-și închidă activitatea.

Totuși, odată cu instaurarea măsurilor de restricție și închiderea sălilor de sport, aplicațiile de fitness, serviciile de streaming, dispozitivele portabile și dispozitive conectate, printre altele, au ajuns să fie la mare căutare de către cei care și-au dorit să rămână activi chiar și stând acasă. Așa că astăzi vorbim despre noile tehnologii și trenduri care au schimbat industria de fitness și care, probabil, vor rămâne chiar și după ce lucrurile vor reveni la normal.

Cursuri prin video streaming și aplicații care oferă conveniență

Pandemia noului coronavirus ne-a forțat pe toți să petrecem cea mai mare parte a zilei în casă, cu anumite excepții. Am câștigat, însă, timpul pe care îl petreceam făcând naveta și așteptând în ambuteiaje. Astfel, mulți au avut timp să facă mai mult sport - fie că înainte o făceau în mod regulat, fie că doar ocazional.

În acest sens, și afacerile din industrie și-au adaptat serviciile. Am povestit anul trecut despre cum sălile de fitness românești au găsit o soluție „să se mențină în formă”: cursuri și tutoriale video, transmise în direct, pe streaming online, printr-o platformă dedicată.

În afară de conveniența oferită de sportul acasă, merită menționat și faptul că serviciile de streaming care transmit cursuri și tutoriale video, precum și aplicațiile de fitness vin la un preț mai avantajos decât un abonament standard la sală.

Echipamente digitale inteligente care transformă antrenamentele de acasă

Echipamentele pentru antrenamentul de acasă devin mai inteligente și mai atractive prin faptul că oferă utilizatorii date esențiale despre activitatea fizică. Multe branduri care dezvoltă astfel de produse reușesc să reproducă aspecte sociale și de competitivitate din sala de sport, ceea ce fac antrenamentele de acasă mai atractive.

În timp ce unele companii schimbă felul în care vor arăta sălile de sport de acasă, altele creează o experiență hibrid a antrenamentelor, în realitatea virtuală. Vorbim aici despre companii precum Peloton, Mirror sau Icaros.

Oamenii nu mai reacționează la metodele clasice, ci își doresc experiențe mai atractive chiar din confortul casei, iar COVID-19, deși a fost o bătaie de cap pentru toată lumea, a reprezentat și o oportunitate pentru unii producători să iasă în evidență, prin echipamente de fitness inteligente la domiciliu.

Peloton, de exemplu, una dintre cele mai mari platforme de fitness interactiv din lume și producător de echipamente sport, a avut o creștere cu 94% a abonaților fitness și cu 64% a abonaților digitali, în al treilea trimestru din 2020, conform CNBC.

Mirror, brand achiziționat în 2020 de Lululemon, este un dispozitiv de fitness interactive, care arată ca o oglindă. Aceasta afișează o serie de cursuri pentru toate nivelurile, de oferind experiența unui antrenor personal, unui tracker al performanțelor și experiența antrenamentelor în colectivitate. Antrenorii care oferă cursuri prin intermediul Mirror au la dispoziție mai multe date despre fiecare client, care îi ajută să adapteze antrenamentele în funcție de evoluția fiecăruia.

Tempo este un alt startup de fitness care a avut de câștigat de pe urma restricțiilor impuse sălilor de sport în pandemie și, respective, a creșterii cererii de dispozitive pentru antrenamente. Acum câteva zile a apărut știrea că Tempo a primit o investiție de 220 de milioane de dolari, potrivit TechCrunch, asta după ce, în iulie 2020, startup-ul a mai încheiat o rundă de investiții de 60 de milioane de dolari, după cum relata VentureBeat. Tempo se prezintă a fi o sală de fitness acasă cu antrenamente interactive. Startup-ul a lansat un „dulap” de circa 1 metru înălțime, având o cameră 3D de urmărire a mișcărilor, care scanează, urmărește și îndrumă utilizatorii pe parcursul antrenamentelor. Acesta vine la pachet cu mai multe accesorii, în funcție de pachetul ales: gantere, o bancă pliabilă, bară pentru genuflexiuni, covor de antrenament, o rolă de spumă de recuperare sau un monitor de ritm cardiac.

Icaros este o companie germană care vine și ea cu o alternativă inovatoare la antrenamentele clasice. Este vorba despre un aparat care simulează experiențe precum cele din timpul diving-ului sau zborului. Utilizatorii se așează orizontal într-un scaun suspensiv, care imită poziția unui deltaplan. Purtând o cască VR, aceștia pot îndeplini o serie de simulări virtuale.

Deși aceste echipamente de fitness îmbunătățesc semnificativ experiența antrenamentelor făcute acasă, costul ridicat rămâne un lux pe care nu oricine și-l permite, mai ales în vremuri de criză – peste 1.000-2.000 de dolari.

În concluzie, noile instrumente de fitness - de la cursuri și tutoriate video online, până la echipamente conectate, îmbrăcăminte inteligentă și instrumente digitale - asigură flexibilitatea, comoditatea și personalizarea pe care nu le găsești la sală. Unele au prețuri mai mici și ar putea să-i convingă pe unii clienți să renunțe la sală și să se antreneze acasă, iar altele sunt mai costisitoare și inaccesibile pentru publicul larg. Totuși, puține inovații au fost accesibile chiar de la apariția lor, dar rămâne interesant de urmărit ce noutăți mai apar.

Parallax

Vizualizari
573
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri