Un start-up a obținut 1 milion $ pentru a combate manipularea de pe social media cu ajutorul inteligenței artificiale

În vremurile în care dezinformarea este din ce în ce mai prezentă pe social media, am putea folosi puțin ajutor din partea unor antreprenori inovatori. Rețelele de socializare sunt acum critice pentru modul în care oamenii consumă știri. Dar acestea nu au fost construite pentru o dezbatere informată despre știri, ci pentru a recompensa conținutul cu potențial de viralizare. Un start-up care utilizează algoritmi de inteligență artificială pentru a detecta conținutul care are ca scop manipularea utilizatorilor a obținut 1 milion de dolari a-și dezvolta tehnologia. 

 
 

Conturile false de pe rețelele de socializare — “bots”(conturi automatizate) și “sock-puppets” (conturi false în spatele cărora se ascund oameni reali) — pot fi utilizate în mod organizat pentru a răspândi și amplifica controverse minore sau conținut înșelător, influențând utilizatorii și chiar organizații de presă. 

Și afacerile sunt amenințate de astfel de conținut. Dezinformarea poate fi folosită pentru a discredita branduri, ceea ce poate fi foarte costisitor pentru afaceri. Startup-ul Astroscreen folosește tehnici precum detectarea conturilor false, detecția acțiunilor coordonate de către mai multe astfel de conturi și amprentarea lingvistică.

 
 

Runda de finanțare a fost condusă de Speedinvest, Luminous Ventures, UCL Technology Fund (administrată de AlbionVC în colaborare cu UCLB), AISeed și  London Co-investment Fund.

CEO-ul Astroscreen, Ali Tehrani, a înființat anterior un start-up de analiză știrilor cu ajutorul algoritmilor de inteligență artificială, pe care l-a vândut în 2015, înainte ca fenomenul fake news să ia amploare. 

"În timp ce dezvoltam fostul meu start-up, am văzut cum știrile false erau distribuite și amplificate artificial de un număr mare de conturi false. Acest lucru a crescut expunerea ascestor informații și le-au oferit autenticitate, lucruri pe care nu le-ar fi avut fără ajutor", spune antreprenorul.

Astroscreen combină machine learning-ul cu inteligența umană pentru a detecta anomalii contextuale (în loc de cele colective) - comportament care se abate de la normă pentru un anumit subiect. Startup-ul monitorizează rețelele sociale pentru semne de atacuri de dezinformare, informând brandurile dacă sunt atacate în primele etape și le oferă suficient timp pentru a atenua efectele negative.