Cumpărături prin comenzi vocale la magazine online românești
Adi Iacob

Cumpărături prin comenzi vocale la magazine online românești

Thumbnail

Tehnologia schimbă fiecare industrie, ceea ce duce la noi modele de business și revoluționează modul în care oamenii interacționează cu afacerile. O platformă românească de automatizare a comerțului online introduce funcția de interacțiune vocală cu vizitatorii magazinelor online, ce presupune înlocuirea proceselor precum folosirea tastaturii la căutarea produselor sau folosirea click-urilor la navigarea dintr-o pagină în altă, fiind printre primele platforme din țară care oferă suport pentru această tehnologie. 

“Voice assistants pentru e-commerce este o tehnologie abia lansată pe piață, dar care prinde extraordinar de repede la publicul consumator. Specialiștii preconizează ca până în 2022, 55% dintre gospodării vor deține smart-speaker, iar 30% dintre căutări se vor realiza, până în 2020, cu ecranul telefonului în hibernare. Este totuși remarcabil faptul că, în 2018, 24% dintre utilizatorii de telefon mobil ar utiliza mai degrabă un voice assistant decât un website, iar acest procent se estimează că va crește până la 40% până în 2021. România, ca de fiecare dată, se alinază trendurilor globale privind tehnologia, iar tot mai mulți utilizatori folosesc acest feature în detrimental mijloacelor clasice de căutare“, declară Florin Măcău, creatorul FamShop, citând date oferite de 99firms.com.

Întrebați de StartupCafe dacă potențialii clienți ai platformei pot integra aceasta tehnologie pe un site existent sau magazinul online trebuie construit de la zero pe platformă, reprezentanții firmei au precizat că "în principiu ar trebui construit de la zero, dar în viitor programatorii lucreaza la plug-in-uri care pot fi instalate pe site-uri deja existente".

Marile companii folosesc deja astfel de tehnologii care le pot ajuta să vândă mai multe produse sau să fidelizeze clienții magazinelor online. De exemplu, Amazon s-a lăudat cu faptul că asistentului său virtual - Alexa - a fost folosit de clienți pentru cumpărături de 3 ori mai mult în perioada sărbătorilor din 2018, comparativ cu aceeași perioadă din 2017.

Potrivit specialiștilor, cumpărăturile realizate cu ajutorul interacțiunilor vocale va crește la peste 40 de miliarde de dolari în 2022, în creștere de la aproximativ 2 miliarde de dolari (în prezent în Statele Unite și Regatul Unit), scrie Kane Simms, fondatorul VUX World, un studio de design vocal,  într-un articol din publicația universității Harvard - Harvard Business Review.

Unele magazine online au folosit asistenți vocali precum Alexa sau Google Assistant pentru a introduce funcția de interacțiune vocală pe site-ul lor. De exemplu, la finalul anului trecut, H&M Home a lansat o funcție prin care potențialii clienți puteau cere asistentului (cu ajutorul comenzilor vocale) să-i ajute cu redecorarea unei camere. 

Vizualizari
648
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings