Răzvan Tătaru
Linktree, platformă cunoscută de creatorii de conținut și din România, prin care se pot grupa mai multe link-uri într-un singur site, cumpără instrumentul de planificare social media Plann, potrivit TechCrunch.
Suma pentru care Plann a fost cumpărată nu a fost dezvăluită publicului. În urma finalizării tranzacției, angajații Plann, inclusiv contractorii și fondatorul Christy Laurence, se vor alătura echipei Linktree.
Platforma de link-uri va integra instrumentul de programare de postări pe rețelele sociale al startup-ului, cu toate că încă nu se știe dacă va include toate funcțiile oferite de Plann, cum ar fi subtitrările generate cu inteligență artificială pentru videoclipuri.
Utilizatorii instrumentului Plann vor migra către soluția Linktree odată ce va fi lansată. Nu se știe momentan cât va costa noua opțiune.
„Cei 50 de milioane de creatori și companii care folosesc Linktree sunt ocupați să producă conținut și mulți dintre ei jonglează cu mai multe proiecte – ne străduim să simplificăm modul în care își gestionează, dezvoltă și monetizează audiența. Adăugarea planificării sociale la Linktree va face și mai simplu distribuirea conținutului inspirant, astfel încât utilizatorii noștri Linkers să se poată întoarce la ceea ce iubesc – crearea”, a declarat co-fondatorul și CEO-ul Linktree, Alex Zaccaria.
Linktree a fost fondată în anul 2016 de către Alex Zaccaria, Anthony Zaccaria și Nick Humphreys, și are sediul în Melbourne, Australia. Platforma a început din problema fondatorilor cu rețeaua socială Instagram, care permitea numai un singur link în descrierea profilului, potrivit StartupNation.
Compania a fost profitabilă încă de la lansare în 2016 și s-a autofinanțat până în 2020, când a început să atragă bani prin mai multe runde de finanțare. Astfel, Linktree a strâns bani printr-o rundă de tip Seria A, de 15 milioane dolari, în octombrie 2020, și prin două runde de tip Seria B, de 59 milioane dolari în martie 2021 și 152 milioane în martie 2022, respectiv, conform StartupDaily.