Peste un sfert din creatorii din programul de monetizare al YouTube câștigă bani prin Shorts

Peste 25% din creatorii YouTube înrolați în programul de monetizare câștigă bani și prin videoclipurile scurte, de obicei verticale, de sub 60 secunde, denumite de către platformă „Shorts”.

 
 

YouTube a făcut acest anunț pe blogul său oficial, unde a prezentat aceste date la 1 an de la apariția sistemului de monetizare pentru acest tip de videoclipuri.

Platforma susține că YouTube Shorts înregistrează, în medie, 70 miliarde vizualizări zilnic. Formatul video vertical, de maxim 60 secunde, a fost lansat în anul 2020.

 
 

În anul 2023, programul de monetizare al creatorilor video, YouTube Partner Program, a fost deschis și pentru cei care încarcă „Shorts”.

De la deschiderea programului de monetizare pentru videoclipurile scurte de pe YouTube în stil TikTok/Reels, mai mult de 1 din 4 creatori câștigă bani în acest mod. Astfel, din peste 3 milioane de creatori înscriși în program, în jur de 750.000 câștigă un venit suplimentar prin Shorts, potrivit The Verge.

YouTube oferă creatorilor de videoclipuri scurte, verticale, 45% din veniturile din reclame, și rămâne cu 55%, invers față de ceea ce implică programul de monetizare pentru creatorii de videoclipuri tradiționale, mai lungi, în format orizontal, potrivit sursei citate.