Redacția StartupCafe.ro
Meta va reduce cu 40% prețul abonamentelor fără reclame pentru utilizatorii platformelor sale de socializare în Uniunea Europeană, în încercarea de a se conforma cerinţelor de reglementare din regiune, transmite CNBC, citată de News.ro.
Compania a confirmat marţi, într-un articol pe blog, că utilizatorii europeni vor putea, de asemenea, accesa gratuit Facebook şi Instagram dacă acceptă să vizualizeze reclame bazate pe un set minim de date personale.
Astfel, preţul abonamentului lunar a scăzut de la 9,99 EUR la 5,99 EUR pentru abonații de pe desktop şi de la 12,99 EUR la 7,99 EUR pentru cei care se abonează prin aplicaţiile de iOS şi Android.
Utilizatorii care aleg opţiunea gratuită vor vizualiza reclame mai puţin relevante, bazate doar pe câteva puncte de date, cum ar fi vârsta, genul, locaţia şi interacţiunile cu reclamele.
Meta a întâmpinat provocări semnificative în lansarea serviciilor noi în UE, comparativ cu zonele mai puţin reglementate, precum SUA. În 2023, de exemplu, Meta a întârziat aproape jumătate de an lansarea aplicaţiei Threads în UE după ce aceasta a fost disponibilă în SUA vara trecută.
Pedro Pavón, director global de politici al Meta, a declarat că practica de a oferi reclame personalizate reprezintă „fundamentul unui internet modern, gratuit” şi permite oamenilor să se conecteze cu brandurile şi produsele cele mai relevante pentru ei într-un mod simplu şi non-intruziv.
„De aceea, mă aştept ca, chiar şi atunci când au de ales, cei mai mulţi oameni să aleagă serviciul nostru de reclame personalizate”, a adăugat Pavón într-o postare pe LinkedIn.
Iniţial, Meta a lansat în octombrie 2023 un serviciu de abonament fără reclame, ca urmare a unei reglementări UE menite să limiteze practicile anti-concurenţiale ale companiilor de tehnologie. Acest serviciu a apărut şi în urma unei amenzi de peste 400 milioane de dolari pentru încălcarea legislaţiei privind protecţia datelor în UE.