Răzvan Tătaru

Meta (Facebook) va eticheta imaginile generate cu inteligență artificială în aplicațiile sale

Etichetă pentru poza generată cu AI pe Facebook

Meta a anunțat că va atribui o etichetă specială atunci când va detecta imagini generate cu inteligență artificială pe aplicațiile Facebook, Instagram și Threads.

Compania lui Mark Zuckerberg a anunțat colaborarea cu partenerii din industrie pentru a se alinia la standarde tehnice comune care să semnaleze faptul că o parte din conținut a fost creat cu ajutorul inteligenței artificiale.

Detectarea și etichetarea fotografiilor generate cu AI va veni în lunile următoare „în toate limbile acceptate de fiecare aplicație”, potrivit unui comunicat transmis, marți, StartupCafe.ro.

„Atunci când imaginile fotorealistice sunt create cu ajutorul funcției Meta AI, compania face mai multe lucruri pentru a se asigura că oamenii știu că este implicată AI, inclusiv prin plasarea unor repere vizibile pe care utilizatorii le pot vedea pe imagini, precum și a unor semne invizibile și metadate încorporate în fișierele de imagine. Folosirea atât a marcajelor invizibile, cât și a metadatelor în acest mod, îmbunătățește atât soliditatea acestor indicatori invizibili, dar ajută și alte platforme să îi identifice. Aceasta este o parte importantă a abordării responsabile pe care Meta o adoptă pentru a crea funcții de inteligență artificială generativă” – Meta.

Compania construiește instrumente de identificare a marcajelor invizibile - mai exact, informațiile „generate de AI” din standardele tehnice C2PA și IPTC - datorită cărora este posibilă etichetarea imaginilor de la Google, OpenAI, Microsoft, Adobe, Midjourney și Shutterstock, pe măsură ce acestea își pun în aplicare planurile de adăugare a metadatelor la imaginile create cu instrumentele lor.

Pe lângă etichetarea automată a imaginilor generate cu AI, Meta introduce o funcție de etichetare manuală a conținutului audio și video generat cu inteligență artificială în aplicațiile sale (Facebook, Instagram, Threads).

Datele Meta și ale partenerilor încă nu includ modele audio și video generate cu IA, motiv pentru care etichetarea automată încă nu poate fi făcută disponibilă, a explicat compania lui Zuckerberg.

Parallax

Vizualizari
206
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri