Răzvan Tătaru
Meta are în plan introducerea unui abonament pentru utilizatorii europeni care să permită folosirea Facebook și Instagram fără reclame, potrivit unor surse citate de Reuters.
Abonamentul ar costa 10 EUR pe lună, iar prețul ar putea ajunge la aproximativ 13 EUR pentru aplicațiile mobile, în urma comisionului pe care-l percep magazinele de aplicații Google Play și App Store, respectiv.
Propunerea asta ar fi modul prin care compania lui Mark Zuckerberg s-ar conforma regulilor impuse de Uniunea Europeană, de a limita personalizarea reclamelor fără un acord explicit al utilizatorilor.
Un purtător de cuvânt al companiei a declarat că Meta crede în "serviciile gratuite care sunt susținute de reclame personalizate", dar că explorează "opțiuni pentru a se asigura că respectă cerințele de reglementare în evoluție".
Compania lui Zuckerberg a declarat că intenționează să le ceară utilizatorilor din UE consimțământul înainte de a permite companiilor să personalizeze reclamele, pentru a răspunde cerințelor de reglementare, în urma unei amenzi de 390 milioane EUR primită în aprilie din partea autorității irlandeze de protecție a datelor personale (DPC).