Denisa Crăciun
Aproape 6 din 10 români au cumpărat produse IT&C de Crăciun, pentru care au cheltuit în medie 1.230 lei în luna decembrie, în scădere cu 6% față de noiembrie, luna reducerilor de Black Friday, conform unei agenții de cercetare de piață inovativă.
36% dintre cei care au achiziționat produse IT&C cu ocazia sărbătorilor de iarnă au ales magazinele specializate din mall-uri, în timp ce 28% au ales marketplace-ujrile din online, potrivit studiului Consumer Trends Live al MKOR Consulting.
Dacă în medie românii au cheltuit pe produsele din această categorie 1,230 lei, media coșului de cumpărături a fost mai mare în cazul cumpărăturilor online (1,385 lei/achiziție), comparativ cu bugetul cheltuit în magazinele fizice (1,120 lei/achiziție).
Aproape jumătate (49%) dintre consumatorii români au ales să achiziționeze telefoane și tablete în sesiunea de cumpărături din decembrie, iar 1 din 3 consumatori au achiziționat laptop-uri & IT în aceeași perioadă.
eMAG și Altex sunt în topul preferințelor pentru toate categoriile analizate în cadrul studiului: laptop-uri & IT, telefoane & tablete, TV, audio, video & foto, gadget-uri, gaming și accesorii & altele.
eMAG este lider în topul achizițiilor de telefoane, 28% dintre consumatori au ales brandul autohton, dar și în topul achizițiilor de laptopuri (40%).
Altex conduce topul achizițiilor de tablete, fiind ales de 33% dintre consumatori, precum și topul achizițiilor de calculatoare tip desktop, fiind ales în acest caz de 37% dintre consumatorii de IT&C.
„Pentru a înțelege trendurile și comportamentele consumatorilor în această piață, am lansat primul studiu de piață Live din România, prin care monitorizăm industria IT&C, alături de alte 7 industrii. Astfel, venim în ajutorul retailerilor cu un instrument de market intelligence unic, care oferă date în timp real direct de la consumatori. Pentru prima oară, putem analiza schimbările din piață, chiar în timp ce acestea au loc”, spune Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR Consulting.
Studiul Consumer Trends.Live este realizat lunar de compania de cercetare MKOR Consulting, pe eșantioane reprezentative național, pe criterii de gen, vârstă și regiune, de minim 400 de respondenți. Studiul monitorizează 7 industrii diferite, de la începutul anului 2021: IT&C, Fashion, Beauty & Care, Bijuterii & Ceasuri, Electronice & Electrocasnice, Mobilier & Decorațiuni, DIY.