Inteligența artificială și mesajele personalizate de pe produsele vândute pe Facebook: Exemple amuzante și cazul unei firme închise
Adi Iacob

Inteligența artificială și mesajele personalizate de pe produsele vândute pe Facebook: Exemple amuzante și cazul unei firme închise

Thumbnail

Dacă folosești Facebook, cel mai probabil ți-au apărut măcar de câteva ori oferte cu diferite produse, precum tricouri, căni sau brelocuri pe care, dintr-o coincidență ciudată, era inscripționată luna în care te-ai născut, zodia, numele sau fața unui personaj preferat dintr-un serial. Mesajele de pe acestea sunt produsul unui algoritm de inteligență artificială care folosește datele utilizatorilor pentru a le genera.

Nu îți imagina că într-un depozit există sute de tricouri inscripționate cu "sunt programator, fan Game of Thrones, născut în iunie". Aceste mesaje sunt menite să atragă utilizatori pe site-urile afacerilor care comercializează acest tip de produse personalizate și să comande tricoul sau cana care îl descrie perfect. 

Compania plătește rețeaua de socializare pentru a-ți arăta numai acele imagini de produs care se potrivesc cu datele pe care le-a strâns despre tine. Deci, dacă Facebook știe că ești programator și că te-ai născut în iunie, probabil că există o șansă să vezi unul dintre tricourile menționate mai sus. 

Desigur, algoritmul care procesează toate acele date poate da greși. 

Exemple

Pe Reddit există o subcategorie (subreddit) unde utilizatorii colecționează cele mai amuzante și nepotrivite mesaje care i-au targetat. 

Printre exemplele prezente se numără un tricou cu mesajul "în această casă urâm polițiștii, îndrăgim oposumii, iubim spațiul cosmic, avem anxietate".

Thumbnail
(Sursă foto: Captură Reddit)

 

Unele mesaje sunt un amalgam de date compilate într-o singură imagine. De exemplu, acest tricou cu mesajul: "Da, sunt un fiu alintat. Dar nu al tău. Sunt proprietatea unei mame super minunate. Ea a fost născută în octombrie. E puțin nebună și mă sperie uneori. Încurcă-te cu mine și vei trezi bestia din ea și nimeni nu-ți va găsi corpul. Da, ea mi-a cumpărat tricoul acesta".

Thumbnail
(Sursă foto: Captură Reddit)

Iar unele mesaje sunt formate dintr-un singur cuvânt. Dar, chiar și așa pot fi nepotrivite, precum această brățară pe care e inscripționat cuvântul "suicid"

Thumbnail
(Sursă foto: Captură Reddit)

Studiu de caz - firma care a dat lovitura cu tricouri inscripționate cu "Keep calm and ..."

Jurnaliștii de la CNN au stat de vorbă cu fondatorul unei astfel de afaceri - Solid Gold Bomb - care a făcut furori cu produsele sale inscripționate cu sintagma "Keep calm and ..."

Michael Fowler, fondatorul Solid Gold Bomb, a crezut că inovează industria în 2011, când firma sa începea să folosească un software capabil să genereze sloganuri care ar putea fi tipărite pe tricouri. Catalogul firmei sale a ajuns de la 1.000 la mai mult de 10 milioane de produse, crescând foarte mult șansele de a câștiga clienți în fața competitorilor. De asemenea, nu exista nici un risc de a rămâne cu marfă pe stoc, pentru că tricourile urmau să fie inscripționate numai după ce un client plasa comanda.

Firma a început cu designuri inofensive cu tematică sportivă. După o vreme, antreprenorul a început să-și diversifice catalogul de produse și a început să reproducă versiuni ale posterului de propagandă britanic "Keep Calm and Carry On" din timpul celui de-al doilea război mondial.

Antreprenorul spune că a adaptat software-ul său pentru ca acesta să ia cuvintele "Keep Calm" și să le combine aleatoriu cu un verb și un pronume. El a adunat 700 de verbe și le-a introdus în sistem. 

Deși se aștepta la mesaje precum "Keep Calm and Nurse On", algoritmul a obținut rezultate precum "Keep Calm and Hit Her" ("Păstrează-ți calmul și lovește-o") sau "Keep Calm and Rape a Lot" ("Păstrează-ți calmul și violează mult").

Deși Fowler a reacționat rapid și a șters modelele cu mesaje nepotrivite, a anulat și a rambursat comenzile plasate, a fost prea tarziu. Feedback-ul negativ a apărut imediat, iar antreprenorul a fost acuzat de misoginism și a primit chiar și amenințări cu moartea.

Vizualizari
819
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings