Inteligența artificială și mesajele personalizate de pe produsele vândute pe Facebook: Exemple amuzante și cazul unei firme închise
Powered By
Adi Iacob

Inteligența artificială și mesajele personalizate de pe produsele vândute pe Facebook: Exemple amuzante și cazul unei firme închise

Thumbnail

Dacă folosești Facebook, cel mai probabil ți-au apărut măcar de câteva ori oferte cu diferite produse, precum tricouri, căni sau brelocuri pe care, dintr-o coincidență ciudată, era inscripționată luna în care te-ai născut, zodia, numele sau fața unui personaj preferat dintr-un serial. Mesajele de pe acestea sunt produsul unui algoritm de inteligență artificială care folosește datele utilizatorilor pentru a le genera.

Nu îți imagina că într-un depozit există sute de tricouri inscripționate cu "sunt programator, fan Game of Thrones, născut în iunie". Aceste mesaje sunt menite să atragă utilizatori pe site-urile afacerilor care comercializează acest tip de produse personalizate și să comande tricoul sau cana care îl descrie perfect. 

Compania plătește rețeaua de socializare pentru a-ți arăta numai acele imagini de produs care se potrivesc cu datele pe care le-a strâns despre tine. Deci, dacă Facebook știe că ești programator și că te-ai născut în iunie, probabil că există o șansă să vezi unul dintre tricourile menționate mai sus. 

Desigur, algoritmul care procesează toate acele date poate da greși. 

Exemple

Pe Reddit există o subcategorie (subreddit) unde utilizatorii colecționează cele mai amuzante și nepotrivite mesaje care i-au targetat. 

Printre exemplele prezente se numără un tricou cu mesajul "în această casă urâm polițiștii, îndrăgim oposumii, iubim spațiul cosmic, avem anxietate".

Thumbnail
(Sursă foto: Captură Reddit)

 

Unele mesaje sunt un amalgam de date compilate într-o singură imagine. De exemplu, acest tricou cu mesajul: "Da, sunt un fiu alintat. Dar nu al tău. Sunt proprietatea unei mame super minunate. Ea a fost născută în octombrie. E puțin nebună și mă sperie uneori. Încurcă-te cu mine și vei trezi bestia din ea și nimeni nu-ți va găsi corpul. Da, ea mi-a cumpărat tricoul acesta".

Thumbnail
(Sursă foto: Captură Reddit)

Iar unele mesaje sunt formate dintr-un singur cuvânt. Dar, chiar și așa pot fi nepotrivite, precum această brățară pe care e inscripționat cuvântul "suicid"

Thumbnail
(Sursă foto: Captură Reddit)

Studiu de caz - firma care a dat lovitura cu tricouri inscripționate cu "Keep calm and ..."

Jurnaliștii de la CNN au stat de vorbă cu fondatorul unei astfel de afaceri - Solid Gold Bomb - care a făcut furori cu produsele sale inscripționate cu sintagma "Keep calm and ..."

Michael Fowler, fondatorul Solid Gold Bomb, a crezut că inovează industria în 2011, când firma sa începea să folosească un software capabil să genereze sloganuri care ar putea fi tipărite pe tricouri. Catalogul firmei sale a ajuns de la 1.000 la mai mult de 10 milioane de produse, crescând foarte mult șansele de a câștiga clienți în fața competitorilor. De asemenea, nu exista nici un risc de a rămâne cu marfă pe stoc, pentru că tricourile urmau să fie inscripționate numai după ce un client plasa comanda.

Firma a început cu designuri inofensive cu tematică sportivă. După o vreme, antreprenorul a început să-și diversifice catalogul de produse și a început să reproducă versiuni ale posterului de propagandă britanic "Keep Calm and Carry On" din timpul celui de-al doilea război mondial.

Antreprenorul spune că a adaptat software-ul său pentru ca acesta să ia cuvintele "Keep Calm" și să le combine aleatoriu cu un verb și un pronume. El a adunat 700 de verbe și le-a introdus în sistem. 

Deși se aștepta la mesaje precum "Keep Calm and Nurse On", algoritmul a obținut rezultate precum "Keep Calm and Hit Her" ("Păstrează-ți calmul și lovește-o") sau "Keep Calm and Rape a Lot" ("Păstrează-ți calmul și violează mult").

Deși Fowler a reacționat rapid și a șters modelele cu mesaje nepotrivite, a anulat și a rambursat comenzile plasate, a fost prea tarziu. Feedback-ul negativ a apărut imediat, iar antreprenorul a fost acuzat de misoginism și a primit chiar și amenințări cu moartea.

Parallax

Vizualizari
853
Conţinut
Parerea ta despre articol
Smart Tech

Changeneers caută acele proiecte și soluții care pot avea un impact real pozitiv asupra comunității. www.changeneers.ro
Secțiunea Smart Tech este susținută de Samsung.

Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings