Denisa Crăciun

Google prezintă Topics API, o nouă tehnologie care înlocuiește cookie-urile

Thumbnail

Google prezintă Topics API, noua sa soluție de tip Privacy Sandbox pentru publicitatea bazată pe interesele utilizatorilor.

Potrivit unui comunicat transmis, marți, StartupCafe.ro, Privacy Sandbox a fost demarată de Google cu scopul de a îmbunătăți confidențialitatea utilizatorilor, iar în același timp să le ofere editorilor, creatorilor de conținut și altor dezvoltatori instrumentele de care au nevoie pentru a construi afaceri de succes.

Ce este Topics API

Topics API are la bază experiența dezvoltării tehnologiilor Federated Learning of Cohorts (FLoC) și feedback-ul comunității, și vine să înlocuiască propunerile de tip FLoC anterioare ale Google.

Folosind tehnologia Topics, browserul stabilește o serie de subiecte, precum „Fitness” sau „Călătorii”, care reflectă interesele utilizatorului dintr-o săptămână, conform istoricului de navigare.

Informațiile din Topics sunt păstrate doar 3 săptămâni, iar subiectele mai vechi sunt șterse. Întregul proces se derulează pe dispozitivul utilizatorului, fără a fi implicate servere externe, inclusiv serverele Google.

Cum funcționează Topics API

Atunci când utilizatorul intră pe unul dintre site-urile care a aderat la această soluție, Topics alege trei subiecte de interes - câte unul din ultimele 3 săptămâni - și le împărtășește paginii accesate și partenerilor ei de publicitate. Topics permite astfel browserelor să ofere utilizatorului transparență semnificativă și control asupra acestor date.

În plus, Chrome va oferi interfață de control pentru topics, unde utilizatorii vor vedea care sunt subiectele de interes împărtășite site-urilor, le pot șterge pe oricare dintre ele sau pot dezactiva această funcționalitate.

Mai mult, subiectele selectate sunt analizate pentru a nu include categorii potențial sensibile, precum gen sau rasă. Deoarece Topics are la bază browserul, oferă utilizatorului un mod comprehensibil de a vedea și a controla datele pe care le împărtășește, comparativ cu mecanisme de tracking precum cookie-uri de la terți.

Prin împărtășirea către website-uri a subiectelor de interes ale utilizatorului, afacerilor online au la dispoziție o opțiune care nu presupune tehnici de tracking ascuns, precum „amprentarea” browserului, pentru a oferi reclame relevante.

Thumbnail
Exemplu grafic pentru modul în care utilizatorii pot vedea cookie-urile terților (stânga) versus soluția Topics (dreapta). În Chrome, Topics va fi ușor de înțeles și administrat

Pentru mai multe informații despre soluția Topics, inclusiv alte detalii care protejează confidențialitatea, cei interesați pot studia descrierea tehnică. În curând, Google va lansa o perioadă de trial pentru Topics în Chrome, care include panoul de control al utilizatorului și permite dezvoltatorilor și industriei de publicitate să testeze soluția.

Design-ul final al panoului de control al utilizatorului și alte aspecte tehnice ale funcționării Topics vor fi decise pe baza acestui feedback și a experienței acumulate în perioada de trial.  

Parallax

Vizualizari
1479
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri