Adi Iacob

Mașinile Google, din nou în România: Street View în Delta Dunării. Cum poate ajuta Google Maps afacerile

Thumbnail

Vara aceasta, 31 de orașe din România vor fi străbătute de mașinile Google Street View care vor actualiza imaginile de pe Google Maps. Dan Oroș, head of marketing pe România la Google și YouTube, a explicat pentru StartupCafe cum funcționează tehnologia care transformă lumea înconjurătoare în imagini, cum sunt fotografiate locurile în care nu pot ajunge mașinile Google ― precum Delta Dunării sau interiorul Palatului Parlamentului, dar și cum poate ajuta Google Maps afacerile.

"Street view este disponibil în România din 2010. În 2012 am reușit să acoperim întreaga țară, iar pe parcurs actualizăm deoarece infrastructura se schimbă. În aceste 3 luni vom ajunge în 31 de orașe, începând cu cele mai mari - București, Cluj, Iași, Timișoara, dar și orașe mai mici cum ar fi Botoșani sau Bârlad", explică Dan Oroș.

Camera montată pe plafonul mașinii Google Street View are 15 obiective şi poate realiza fotografii panoramice la 360 de grade. Acolo unde mașinile nu pot să ajungă ― zone pietonale, parcuri sau obiective turistice ― imaginile sunt realizate cu ajutorul unui dispozitiv portabil.

"Acolo unde mașina nu poate să ajungă, cum ar fi zone pietonale, parcuri, diferite obiective turistice, folosim un dispozitiv care se numește Tracker. Acesta e ca un rucsac pe care este montată această cameră care face fotografii 360° în zonele respective", spune reprezentantul Google.

Imaginile nu sunt încărcate în timp real pe platformă. Acestea ajung pe un server unde sunt procesate, iar apoi sunt încărcate în sistem. 

"E foarte important să se blureze fețele persoanelor, numerele de pe mașini, calitatea imaginii să fie bună și în general să respecte anumite standarde. Blurarea imaginilor se face de un soft, împreună cu o echipă dedicată", explică Dan Oroș.

Street View în Delta Dunării

Delta Dunării este disponibilă în Street View pe Google Maps și pot fi parcursă de orice persoană din lume, cu o conexiune la internet. Delta este prezentă cu toate frumusețile ei, de la rute navigabile la lacuri și canalele acoperite de vegetație, de la păsări și floră, la arhitectură locală și sate înconjurate de ape. 

"Anul trecut, Tracker-ul a ajuns și în Delta Dunării. A fost unul dintre cele mai interesante proiecte pentru că s-au acoperit peste 1500 de kilometri de drumuri și de canale din Deltă. Practic camera a călătorit cu mașina, cu barca, dar și cu căruța în deltă. E o oportunitate extrem de bună pentru toți străinii sau românii care încă nu au fost în deltă să descopere aceste zone", spune Dan.

Un explorator virtual poate admira pelicanii care își iau zborul de pe Canalul Trofilca, un canal mic, care șerpuiește printr-o pădure inundată, mlaștini și lacuri. Mai apoi poate se poate plimba pe canalul Șontea, printre vița de vie sălbatică, și pe sub sălciile care atârnă deasupra canalului Rădăcinos, creând un tunel de vegetație spectaculos. Câteva click-uri mai încolo peisajul se schimbă: un lac cu nuferi, stârci, egrete și pelicani. Iubitorul de păsări poate vedea cormoranii care se hrănesc pe Lacul Puiu sau poate „da o fugă” pe Laguna Sacalin. Pe uscat, poate explora arhitectura tradițională din Deltă în localitatea Letea sau se poate plimba pe străduțele înguste din Mila 23. La final, se poate relaxa pe plaja sălbatică din Sf. Gheorghe sau poate avea o vedere panoramică din vârful vechiului far din Sulina.

Street View în interior

"Street View nu e numai pentru exterior, dar și pentru interiorul anumitor clădiri, cum ar fi Palatul Parlamentului. Acum câțiva ani, am avut un Tracker care s-a plimbat prin Palatul Parlamentului și orice persoană poate să exploreze culoarele clădirii", a menționat reprezentantul Google.

Google Maps pentru afaceri

Google Maps este folosit de utilizatori atât pentru a găsi direcții, cât și pentru a descoperi puncte de interes ― precum restaurante, fast food-uri, cafenele, hoteluri, xeroxuri sau instituții publice.

"Google Compania Mea (Google My Business) este un serviciu gratuit care permite oricărui business să apară pe harta de la Google și să interacționeze cu clienții care caută acel business. Proprietarii de afaceri pot să adauge informații despre programul companiei respective, poze, meniul zilei, oferte, etc și să interacționeze cu clienții.

Ca să adaugi businessul tău pe Google Compania Mea, nu este nevoie să ai un site. Chiar dimpotrivă ― poți să-ți creezi un site gratuit după ce ai adăugat afacerea pe Google My Business.

Afacerile care sunt pe Google Compania Mea pot să interacționeze mult mai ușor cu clienții, să fie găsite și astfel să atragă vânzări mai mari.

Pe lângă beneficiul de a fi descoperită mult mai ușor de către clienți, prezența unei afaceri pe Google Compania Mea îi permite antreprenorului să interacționeze mult mai creativ și interactiv cu clienții lui. El va putea să răspundă comentariilor, va putea să promoveze diferite oferte, va putea să prezinte informații despre site-ul companiei, despre diferite modalități de a fi contactat și așa mai departe", explică reprezentantul Google România.

Utilizatorii pot încărca propriile imagini

"E important de menționat că street view conține atât imagini fotografiate de mașina Google, precum și de Tracker, dar și de către oameni obișnuiți care contribuie la Street View. Ei se pot duce în diferite zone ― pe vârful unui munte, la diferite obiective turistice ― să facă poze, iar acestea vor fi încărcate pe Street View", explică Dan.

Realitatea augmentată pe Google Maps

Reprezentanţii Google au prezent anul trecut diverse modalităţi în care tehnologiile de ultimă oră pot îmbunătăţi funcţiile şi aplicaţiile actuale, iar una dintre cele mai interesante utilizări vine din combinarea hărţilor din Google Maps cu realitatea augmentată.

"Street View, împreună cu un algoritm de inteligeță artificială, ne vor permite să ne deplasăm prin oraș folosind realitatea augmentată. Luăm telefonul, căutăm pe hartă locul unde vrem să mergem și pe lângă imaginea 2D pe care o vedem de obicei pe hartă, vom putea ridica telefonul să urmărim realitatea înconjurătoare în 3D", explică Dan Oroș.

Implicarea realităţii augmentate într-o aplicaţie precum Google Maps are sens în acest moment în ceea ce priveşte navigarea pedestră. În cazul navigării auto această va deveni relevantă în momentul în care tot mai multe maşini vor afişa informaţii direct pe parbriz.

Realitatea augmentată în Google Maps, ca şi în alte cazuri, implică folosirea camerei foto şi este o comunicare în două sensuri. Utilizatorul, prin îndreptarea camerei foto într-o anumită direcţie, transmite serverelor companiei locaţia exactă, ajutând astfel localizarea precisă.

Google Maps, la rândul său, va afişa în mediul real filmat cu camera telefonului indicatoare virtuale suprapuse planului real care îi arată utilizatorului exact direcţia pe care trebuie să o urmeze.

Practic, în locul unor hărţi şi săgeţi 2D, aplicaţia foloseşte imaginile în timp real furnizate de camera foto pentru a muta ghidarea pedestră în mediul real.

Parallax

Vizualizari
5161
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri