Adi Iacob
Pe 1 aprilie 2004 Google lansa Gmail. Acum 15 ani serviciile de e-mail arătau foarte diferit în comparație cu cele din prezent. Inboxul era plin de mesaje spam, nu exista o opțiune ușoară de a căuta mesajele sau fișierele primite și trebuia să ștergi în mod constant e-mailuri pentru a nu depăși limita de spațiu.
La mijlocul anilor 2000, spam-ul prin e-mail era o problemă serioasă. Gmail a blocat spam-ul înainte de a ajunge în inbox și a creat o modalitate prin care oamenii să poată raporta e-mailurile suspectate. De-a lungul anilor, Google a îmbunătățit capabilitățile de filtrare a spamului, iar astăzi algoritmii de inteligență artificială ajută compania să blocheze aproape 10 milioane de e-mailuri spam în fiecare minut.
La început Gmail oferea 1 GB gratuit pentru a stoca mesajele și fișierele - de aproape 100 de ori mai mult decât ofereau alte servicii disponibile în acel moment. Acum, serviciul de e-mail oferă 15 GB gratuit.
De asemenea, Gmail a fost pionier în ceea ce privește funcția de organizare a mesajelor pe categorii.
În momentul lansării Gmail, smartphone-urile cu Android încă mai aveau de așteptat încă 4 ani până să ajungă în mâinile utilizatorilor. Pe măsură ce dispozitivele mobile au devenit omniprezente, Gmail a evoluat de la a fi desktop-only la diferite variante de aplicații pentru telefoane, tablete și tot felul de device-uri.
Cu timpul, algoritmii de inteligență artificială (AI) au devenit din ce în ce mai prezenți în serviciul de e-mail al Google - de la Smart Compose la Nudges.
De exemplu, funcția Smart Compose ajută utilizatorii să scrie mai repede mesajele cu ajutorul inteligenţei artificiale. Caracteristica lucrează în fundal şi sugerează fraze pe care utilizatorii pot alege sau nu să le folosească în cadrul mesajelor.
Și anul acesta Gmail a primit update-uri puternice. Click dreapta în Gmail, funcția așteptată de milioane de utilizatori, a fost introdusă în luna februarie. Practic, o parte a butoanelor din partea de sus a mesageriei au fost dublate în meniul care se extinde la click pe butonul din dreapta al mouse-ului, ceea ce face mult mai simplă gestiunea fiecărui mesaj selectat.
În prezent, Gmail a ajuns la 1,5 miliarde de utilizatori.