Adi Iacob

Ghidul instrumentelor pentru lucru de acasă în criza coronavirus COVID-19

Thumbnail

Firmele pot folosi soluții digitale pentru a facilita lucrul angajaților de acasă, în vederea prevenirii răspândirii coronavirusului COVID-19. Iată un ghid de instrumente pentru lucru de acasă.

Cu o conexiune bună la internet și o serie de software-uri și aplicații pentru apeluri vocale/video, control și asistență de la distanță sau managementul proiectelor, românii își pot continua munca de acasă. 

Iată un ghid de instrumente pentru lucru de acasă

Apeluri vocale/video

  • Hangouts - Trimite mesaje, inițiază apeluri video și vocale și conversează cu o persoană sau cu un grup.
  • Skype - Mesaje instant, partajare de fișiere, chaturi/conferințe video 
  • Webex - Întâlniri online, conferințe web și video-conferințe 
  • Krisp.ai - Aplicația elimină zgomotul de fond dacă ai de efectuat apeluri dintr-o locație gălăgioasă

Control și asistență de la distanță

Principala funcție a acestor software-uri este controlul de la distanță al calculatoarelor, însă acestea pot fi folosite și pentru partajarea desktopului (desktop sharing), conferințe online sau pentru transferul de fișiere între dispozitive. 

  • TeamViewer - Aplicație pentru control de la distanță, partajarea ecranului, întâlniri online și transfer de fișiere între computere
  • AnyDesk - Software-ul oferă acces la distanță la calculatoarele care rulează aplicația gazdă, care poate fi instalată pe Windows, macOS, Linux și FreeBSD.
  • LogMeIn - Conectare de la distanță bazată pe cloud pentru colaborare, management IT și support pentru clienți
  • Mikogo - Software de partajare a desktop-ului pentru conferințe web și asistență la distanță

Transfer de fișiere

Dacă ai nevoie să trimiți fișiere mari, dar clientul tău de mail nu suportă această funcție nativ, o poți face prin intermediul platformelor online precum WeTransfer. Există o multitudine de astfel de site-uri, însă diferența cea mai importantă este limita de spațiu pe care o impun și termenul de expirare al link-ului pentru descărcarea fișierelor.

  • WeTransfer - Transfer de fișiere de până în 2GB. Linkurile pentru download expiră în 7 zile
  • MyAirBridge - Transfer de fișiere de până în 20GB. Linkurile pentru download expiră în 3 zile
  • Terashare - Serviciu bazat pe BitTorrent, ceea ce îl face ideal pentru partajarea fișierelor mari sau partajarea fișierelor cu mai mulți oameni 

Stocare in cloud

Stocarea fișierelor în cloud este un mod de a păstra datele undeva de unde poate fi accesate de oricine, pe baza unor permisiuni.

  • Google Drive - Spațiul de stocare gratuit: 15 GB
  • Dropbox - Spațiul de stocare gratuit în cloud: 2 GB
  • OneDrive - Spațiul de stocare gratuit în cloud: 5 GB
  • Media Fire - Spațiul de stocare gratuit în cloud este de 10 GB, dar acesta poate fi crescut (gratuit) până la 50 GB

COVID-19 - Cum schimbă criza de acum regulile lucrului de acasă, care sunt riscurile și câteva sfaturi

Managementul proiectelor

Cand lucrezi în echipă trebuie să fii atent la comunicarea prin email, telefon, WhatsApp, sms, etc cu toți colegii și clienții. Aplicațiile pentru managementul proiectelor aduc toate aceste funcții într-un singur loc, unde pe lângă comunicare pot fi transferate fișiere sau alocate task-uri.

Exemple de aplicații pentru managementul proiectelor:

  • Slack
  • Basecamp
  • Podio

Redactare și colaborare pe documente

Aplicațiile gen Google Docs permit crearea de documente, foi de calcul, prezentări sau chestionare ce pot fi elaborate și gestionate împreună cu colegii, în acelaşi timp, chiar dacă ei se află la un alt computer și în alt loc.

Exemple de aplicații pentru colaborarea în timp real pe documente:

  • Google Docs
  • Microsoft Office Online
  • Bit.AI
  • OnlyOffice

Descarcă ghidul instrumentelor pentru lucru de acasă în format PDF:

Parallax

Vizualizari
3691
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri