Denisa Crăciun

TOP înșelătorii online în România: 7 din 10 români se tem că ar putea fi victimele acestora (studiu internațional)

fraude online

Aproape 76% dintre români se tem că ar putea deveni victime ale fraudelor online, potrivit unui studiu internațional care mai arată că înșelătoriile de acest tip au luat avânt odată cu pandemia și continuă să facă victime și în prezent.

Totodată, 4 din 10 români au întâmpinat mai multe fraude sau tentative de fraudă online în 2022 decât în anii anteriori, arată raportul. 32% dintre respondenții români susțin că nu au căzut niciodată victime ale unor fraude online, în timp ce 19% au fost fraudați de trei sau mai multe ori, conform studiului SAS.

9 din 10 români consideră că organizațiile, companiile sau instituțiile cu care aceștia interacționează ar trebui să facă mai multe pentru a-i proteja de tentative de fraudă. Tot 9 din 10 români consideră că sunt mult mai conștienți în prezent de posibile amenințări cibernetice decât erau în trecut.

Rezultatele studiului mai arată că:

  • Aproape 8 din 10 români spun că instituțiile financiare cu care colaborează le-au pus la dispoziție informații despre măsurile pe care le iau pentru a preveni frauda.
  • 5 din 10 români acordă beneficiul îndoielii dacă primesc un apel necunoscut și încearcă să determine dacă e vorba de un apel legitim.

TOP fraude online întălnite frecvent de români 

  • Încercarea de a obține detalii bancare - 57,9%
  • Încercarea de a obține date personale - 54,4%
  • Asumarea identității unor organizații reputabile sau a unor autorități oficiale - 21%
  • Pretexte că persoana contactată este datoare cu sume de bani - 10,5%
  • Afirmații că persoana contactată a câștigat bani/ un premiu - 45,5%
  • Bani extrași fraudulent din contul bancar – 12,1%
  • Pretexte că persoana contactată este eligibilă pentru returnarea unor bani/ taxe - 12,8%
  • Pretexte că victima nu a plătit o sumă completă, pentru o livrare, de exemplu - 8,5%
  • Încercarea de câștiga încrederea victimei înainte de a cere bani - 18,7%
  • Altele - 3,4%

TOP cele mai folosite canale pentru încercarea de a frauda clienții

  • Telefonul fix - 17,6%
  • Telefonul mobil - 67,1%
  • Email - 64,8%
  • SMS/ WhatsApp - 48,6%
  • Poștă - 4,6%
  • Social media - 43,1%
  • Vizite la domiciliu - 5,9%
  • Altele - 2%

8 din 10 români respondenți ai studiului sunt dispuși să folosească metode biometrice de autentificare (recunoaștere facială, a amprentei etc.) pentru a-și securiza mai bine plățile și tranzacțiile online.

Totodată, 4 din 10 preferă o parolă statică pentru logarea în conturile aferente plăților online, în vreme ce 6 din 10 vor să se bazeze pe sisteme biometrice.

De asemenea, 8 din 10 români sunt de acord ca plățile și tranzacțiile online pe care le efectuează să se desfășoare mai lent, pe fondul unor posibile verificări suplimentare, pentru a avea mai multe garanții de securitate în fața posibilelor fraude. Aproape 7 din 10 români ar fi dispuși să renunțe la colaborarea cu un serviciu financiar dacă ar fi victimele unei fraude, sau dacă ar exista o alternativă mai sigură pentru ei.

Studiul a fost efectuat pe 13.500 de persoane din 16 țări, împărțit egal între bărbați și femei. În România, rezultatele studiului se bazează pe un eșantion de 1.000 de persoane.

Parallax

Vizualizari
245
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri