Raluca Abrihan

Tehnologia care foloseşte inteligenţa artificială pentru a citi emoţiile clienţilor. Cum funcţionează

Thumbnail

Un startup lansat în urmă cu 5 ani în Spania foloseşte inteligenţa artificială pentru a afla tot ce simt oamenii în legătură cu brand, un produs sau chiar cu un candidat la prezidenţiale. Am stat de vorbă cu fondatoarea Emotion Research LAB pentru a vedea cum funcţionează de fapt această tehnologie.

Cu ajutorul unui simplu webcam startup-ul urmăreşte expresiile faciale ale unui utilizator, la nivel de microexpresii – dictate de subconştient şi care nu pot fi mimate, pe care le analizează apoi într-un soft, prin intermediul inteligenteţei artificiale. Scopul este ca afacerile să înteleagă mai bine care sunt dorinţele clienţilor, cum percep ei brandurile şi produsele lor.

Maria Pocovi, CEO şi fondatoarea a Emotion Research LAB, prezentă la ediţia din acest an a GoTech World, a explicat pentru StartupCafe, că pentru a face astfel de analize business-urile au nevoie de acordul clienţilor, totul se desfăşoară sub forma unui sondaj, astfel încât sistemul este în conformitate cu regulamentul UE privind datele personale (GDPR). Mai mult, acest sistem poate fi folosit şi în campanii electorale, pentru ca partidele şi candidaţii să îşi adapteze mesajul în funcţie de reacţiile elctoratului. La fel, pentru a evita probleme precum cele ale Cambridge Analytica şi Facebook, cei care folosesc acest soft de analiză trebuie să se asigure că participanţii la stidiu sunt de acord cu analiza expresiilor faciale.

Cât despre relevanţa rezultatelor acestor analize, în condiţiile în care subiecţii analizaţi stiu că sunt sub observaţie şi ar putea să încerce să înşele tehnologia, reprezentanta Emotion Research LAB susţine că acest software analizează în detaliu nu doar emoţiile de bază: surprindere, frică, dezgust şi tristeţe, ci şi o listă de 158 de emoţii secundare, adică reacţia imediată pe care o avem la emoţiile de bază.

Thumbnail

sursa foto:emotionresearchlab.com

Citeşte mai jos interviul cu Maria Pocovi:

Ce face Emotion Research LAB?

Această tehnologie face posibil ca maşinile să înţeleagă emoţiile umane. Suntem o companie care îmbină tehnologiile machine learning şi computer vision pentru a putea înţelege din expresiile faciale ce simt oamenii.

Felul în care implementăm inteligenţa artificială pentru a îmbunătăţi afacerile şi a atrage mai mulţi clienţi se concentrează pe experienţa clienţilor. Ideea principală este de a înţelege experienţa emoţională a clientului, printr-o modalitate cât mai uşoară. Pentru că partea emoţională este o parte extrem de importantă în luarea unei decizii, emoţiile stau la baza acestei decizii. Aşa că dacă vrei să faci o strategie trebuie să înţelegi care sunt emoţiile care motivează clienţii, care-i determină să ia o decizie de a cumpăra produse noi. Iar acesta este un punct critic.

Cum funcţionează acestă tehnologie?

Acestea pot fi folosite în modalităţi diferite. Pot fi folosite într-un magazin, iar în acest caz vei avea nevoie de camere, care preiau informaţia, nu înregistrează. Este un detaliu important pentru că tehnologia este adaptată GDPR-ului. Nu înregistrăm pe nimeni. Este asemeni unui sondaj online. Le cerem oamenilor să vadă produse, să urmărească conţinut video, iar cu ajutorul unei camere video înregistrăm, după ce am cerut acordul, imaginile şi analizăm expresiile faciale.

Mulţi clienţi folosesc această tehnologie pentru că este foarte uşor de folosit, nu e nimic complicat şi mai mult este conform cu GDPR.

Avem clienţi şi din această zonă. Atunci când "vinzi" politicieni se aseamănă cu vânzarea unui produs, aşa că trebuie să înţelegi cum să se adapteze candidatul la electorat, cum percepe electoratul mesajul, care sunt reacţiile emoţionale legate de diferiţi candidaţi. Deci da, o folosim.

Avem clienţi la nivel global, ceea ce înseamnă că lucrăm cu clienţi din Asia, din Mexic, din foarte multe locuri, lucrăm cu companii precum Netflix, Fujitsu, sau Intel. Nu doar dintr-o singură verticală. Partea bună a tehnologiei constă în existenţa mai multor verticale, pentru că în final toate aceste branduri au nevoia de a se conecta cu clienţii.

Cât costă implementarea acestui sistem?

În magazine, depinde de câte camere foloseşti, noi asigurăm software-ul, partea bună este ca e compatibil cu orice hardeware, aşa că poţi să foloseşti orice cameră web, aşa că licenţierea costă în jur de 25 de euro pe lună. Iar dacă aplici pentru sondaje online, sau ceva de genul, poţi analiza un singur video cu 300 de dolari şi include 300 de analize.

Cred în nevoia de a înţelege oamenii şi de a-i face pe oameni să înţeleagă că există o diferenţă majoră între recunoaşterea facială şi recunoaşterea emoţiilor faciale. Acest detaliu este important din cauza legislaţiei legate de viaţa privată. Identificare facială se referă doar la indentificarea persoanelor, dar recunoaşterea emoţiilor faciale se referă nu la identificarea oamenilor, ci se concentrează pe înţelegerea emoţiilor. De cele mai multe ori oamenii se tem de acest gen de tehnologii, dar nu e cazul. Este doar o nouă modalitate prin care pot fi ajutaţi şi clienţii.

Măsurăm emoţiile cu 25 de frame-uri pe secundă. În momentul în care o persoană simte ceva va avea o reacţie din subconştient, iar noi analizăm microexpresiile , nu acele expresii pe care le poţi observa cu ochiul liber, trebuie să fii bine antrenat pentru a citi microexpresiile pe faţa cuiva. Această tehnologie citeşte microexpresiile, ceva extrem de mic. Aşa că nu poţi să mimezi aceste microexpresii. De aceea această tehnologie înţelege exact ceea ce simţi.

În mod normal facem împărţirea între emoţiile de bază: fericire, surprindere, frică, dezgust şi tristeţe. Dar, am mai adăugat şi un nivel secundar de emoţii, mai exact emoţiile secundare. Pentru a înţelege, emoţiile de bază sunt reacţiile imediate, iar emoţiile secundare sunt reacţiile emoţionale la emoţiile de bază. Aşa că avem emoţiile de bază, iar mai târziu, 158 de emoţii secundare, pentru a înţelege mai bine semnificaţia emoţiilor de bază.

Am lansat acest proiect în urmă cu 5 ani, la începuturile acestei tehnologii. În prezent, suntem 11 oameni în companie, iar sediul principal este în Spania, dar operăm şi în Mexic şi în Silicon Valley, în California.

Thumbnail

sursa foto: emotionresearchlab.com

Parallax

Vizualizari
2079
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri