Smile Media

INTERVIU Simona Panait, Marketing Director Samsung: "Changeneers oferă o finanțare de 10.000 de euro soluției care îndeplinește criteriile competiției"

Thumbnail

Simona Panait, Marketing Director Samsung România și Bulgaria, a răspuns întrebărilor legate de concursul Changeneers într-un interviu. Changeneers este un program inițiat de Samsung în colaborare cu Impact Hub care își propune să găsească acele idei bune care au puterea să schimbe societatea în bine cu ajutorul tehnologiei, fiind dedicat antreprenorilor și start-up-urilor care vin cu soluții pentru provocările cu care se confruntă societatea de azi. Ideea câștigătoare primește o finanțare de 10.000 euro. 

Povestiti-ne despre Changeneers. Care a fost conceptul de la prima editie si ce s-a schimbat pana acum, cand concursul a ajuns la cea de-a treia editie?

Changeneers este un program inițiat de Samsung în colaborare cu Impact Hub care își propune să găsească acele idei bune care au puterea să schimbe societatea în bine cu ajutorul tehnologiei, fiind dedicat antreprenorilor și start-up-urilor care vin cu soluții pentru provocările cu care se confruntă societatea de azi.

Prin acest proiect, ne propunem să creăm o punte de legătură între organizații și tehnologie, să susținem inițiativele antreprenoriale la început de drum, să creăm împreună cadrul potrivit pentru inovare și schimb de experiențe. Acesta este conceptul care nu s-a schimbat de la prima ediție.

Changeneers oferă o finanțare de 10.000 de euro soluției care îndeplinește criteriile competiției. Aceste criterii sunt: soluția implică o tehnologie mobilă (inclusiv componente non-mobile, software sau hardware), are un impact pozitiv și este funcțională sau în stadiul de concept validat cu clienți sau prototip la data finalei.

Entuziasmul nostru a rămas același și anul acesta, credem foarte mult în această inițiativă, de a aduce tehnologia mai aproape de toți oamenii. Suntem de părere că există foarte mult potențial în România, iar cei care se înscriu cu siguranță vor veni cu idei remarcabile.

Cum a fost Changeneers 2019? Cum a fost primita de participanti editia a 2-a?

Cea de-a doua ediție Changeneers s-a desfășurat sub conceptul de Tech Game Changers, iar finaliștii au avut soluții extrem de variate; de la aplicații educaționale, precum Prepi, dedicată elevilor care dau examenul de bacalaureat sau Nummo, o aplicație de logopedie interactivă care ajută copiii cu implant cohlear sau care au diverse dizabilități de auz să își îmbunătățească auzul de oriunde; soluții care folosesc inteligența artificială, precum X-Vision (un suport real pentru radiologi) sau chiar Parking Spotter, câștigătorul ediției 2019.

Participanții și-au prezentat soluțiile cu foarte mult entuziasm și asumare, iar noi am fost impresionați de calitatea și de maturitatea start-up-urilor.

Cine a fost castigatorul editiei din 2019 si de ce?

Parking Spotter a fost ales de juriu drept câștigător al ediției 2019 Changeneers și a primit premiul pentru investiție în valoare de 10.000 de euro. Parking Spotter este o soluție inovativă care ajută șoferii să găsească cel mai apropiat loc de parcare prin analiza automată a imaginilor furnizate de camerele video.

Este vorba despre o platformă software ce analizează datele furnizate de camerele pentru supraveghere video amplasate în parcări pentru a transmite informații despre starea locurilor de parcare atât șoferilor, cât și administratorilor unor astfel de locații.

Astfel, atunci când un șofer intră într-o parcare în care este instalată soluția Parking Spotter, va primi prin intermediul aplicației mobile informații legate de locurile de parcare libere aflate în proximitatea utilizatorului.

Juriul a decis că această aplicație merită premiul competiției, datorită faptului că aplicația lor adresează o problemă de real interes în special pentru cei care locuiesc în orașe și se confruntă zi de zi cu problema locurilor de parcare.  Și, totodată, prin această soluție de eficientizare a traficului, reușim să contribuim și la reducerea poluării din orașe.

Soluția este deja testată și funcționează, fiind deja de interes și pentru piețele internaționale.

Ce asteptari aveti de la editia Changeneers 2020?

Așteptăm înscrieri ale unor start-up-uri sau antreprenori care vin cu idei de impact, care într-adevăr își propun să adreseze probleme reale cu care ne confruntăm astăzi.

Datorită propunerilor care au ajuns la noi prin intermediul Changeneers, putem spune cu certitudine că ne mândrim că România ocupă un loc pe harta inovației.

Întrucât există foarte mult potential pe piață, Changeneers oferă mentorat, susținere, webinarii și sesiuni de întâlniri pe tot parcursul anului pentru a fructifica acest potential și a contribui la creșterea sustenabilă a start-up-urilor cu impact social pozitiv.

Pe ce se va pune accentul anul acesta? Ce tehnologii asteptati, ce solutii va aprecia juriul anul acesta?

Juriul din acest an este format din Monica Jitariuc, Managing Partner MSL The Practice, Mihai Alexandru Hash, creator de conținut în online, Oana Craioveanu, CEO & Cofounder Impact Hub Bucharest, Vlad Panait, Founder Sparking Capital și Ioan Iacob, Managing Partner Qualitance, alături de care sunt onorată să mă alătur și eu.

Așteaptăm cu entuziasm propunerile celor care se vor înscrie și credem cu tărie în potențialul pe care îl are tehnologia de a aduce soluții viabile pentru probleme actuale cu care ne confruntăm. Changeneers îi provoacă pe aceștia să pună tehnologia la lucru în folosul comunității.

Care este procesul de selectie, conditiile de participare si cum va arata concursul de anul acesta?

În Changeneers se pot înscrie start-up-uri tech sau antreprenori din toată țara, care prin activitatea lor, aduc un impact pozitiv în domenii precum: viața comunității, sănătate, educație și protecție socială, mediu înconjurător și energie, accesibilitate, șanse egale de muncă sau industria financiară. De asemenea, o condiție obligatorie este ca la data finalei, antreprenorii sau start-up-urile înscriși să aibă un prototip valid.

Înscrierile sunt deschise până pe 31 martie 2020. Echipele selectate vor fi anunțate în luna aprilie.Toți cei care vor să se înscrie o pot face pe site-ul oficial Changeneers. Ulterior, ele vor intra într-un program de învățare accelerată, ce include 2 zile de Bootcamp, webinarii de suport și 2 review board cu mentori care să le ajute să-și definească modelul de business și să le pregătească pentru etapa finală.

Pe 25 iunie 2020 va avea loc finala competiției din cadrul programului, Pitch Day, o zi în care startup-urile finaliste își prezintă în fața juriului soluțiile dezvoltate. Competiția include 2 etape de jurizare – pitching și demonstrarea tehnologiei în fața membrilor juriului.

Ce ofera Changeneers in plus antreprenorilor la inceput de drum? Vorbiti-ne putin despre Makerspace-ul pus la dispozitie antreprenorilor.

Odată încheiată perioada de înscrieri, urmează două zile de bootcamp și două de review board meetings. Bootcamp-ul presupune două zile de pregătire a echipelor selectate pentru finală prin sesiuni de mentorat care să-i ajute pe finaliști să-și definească modelul de business, să-și dezvolte și evalueze produsul și să-și îmbunătățească abilitățile de susținere a unui pitch.

Bootcamp-ul va oferi și recomandări de puncte de lucru și dovezi suplimentare, necesare pentru a dovedi că proiectul este fezabil și sustenabil. Echipele selectate vor lua parte la o serie de webinarii de suport și întâlniri de review board cu mentori în care urmărim progresul echipelor selectate și oferim recomandări și sugestii pentru a evolua.

În plus față de aceste etape din cadrul competiției, le putem la dispoziție antreprenorilor o serie de resurse sub umbrela Makerspace. Pentru ca o soluție să treacă de pe hârtie în viața celor care au nevoie de ea, pentru un “changeneer”, un inginer al schimbării în tehnologie, e important să testeze ideea și să aibă acces la feedback-ul unor potențiali utilizatori.

Makerspace are menirea să ajute antreprenorii la început de drum să primească sesiuni de feedback și customer discovery cu clienții potențiali, fiindcă știm că pentru un antreprenor în tehnologie e important contactul cu clienții și utilizatorii. Așadar, acestora li se pune la dispoziție o locație: Impact Hub, unde pot organiza întâlniri cu potențialii clienți, consultanță - pentru a stabili obiectivele întâlnirii, echipamente – device-uri Samsung, precum și promovare.

Ce inseamna Changeneers pentru Samsung? De ce un concurs centrat pe ideile ce fac bine comunitatii?

Changeneers este un proiect foarte drag nouă, asta și pentru că este mai mult decât o competiție, a devenit în timp o comunitate care pune la dispoziție celor din program cunoștințele și resursele necesare pentru a adresa provocările cu care ne confruntăm astăzi. Samsung crede foarte mult în această inițiativă, pentru că și misiunea noastră ca brand este aceea de a aduce beneficiile tehnologiei mai aproape de toți oamenii.

Noi credem că inovația e menită să rezolve problemele sociale și să ajute la construirea unei lumi mai bune. Credem, de asemenea, că beneficiile tehnologiei trebuie să fie disponibile pentru toți și ne bucurăm că Changeneers tocmai acest lucru își propune – să vină cu soluții care au la bază tehnologia pentru a adresa probleme curente cu care ne confruntăm astăzi.

Care sunt planurile pentru viitor ale Samsung in ceea ce priveste acest concurs? Cum se va dezvolta Changeneers?

Vom continua să motivăm și să sprijinim antreprenorii și start-up-urile la început de drum, care au nevoie de îndrumare și de resurse pentru ca ideile lor să prindă viață. Vrem ca Changeneers să continue să fie un conector pentru ecosistemul de startup-uri tech și să fie alături în continuare de inginerii schimbării care înțeleg și adresează probleme cu care ne confruntăm azi atât la nivel local, cât și global.

Ce feedback ati primit dupa 2 editii de succes Changeneers?

Feedback-ul a fost extrem de bun, fapt ce ne bucură nespus – credem că start-up-urile bazate pe soluții tech au cel mai mare potențial de a rezolva problemele cu care se confruntă societatea în prezent. Ne bucurăm că Changeneers strânge la un loc aceste start-up-uri bazate pe soluții web și aplicații mobile și le oferă un cadru în care să își expună ideile și sfaturi aplicate despre cum să își transforme ideea în realitate.

Parallax

Vizualizari
1713
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.436
Just for testing :

interaction: 0.86

popularity: 0.46

publishing: 2.89

expertise: 0.08

rating: 1.436

Content Marketing
SmileMedia nu ofera doar campanii. Functionam ca un digital newsroom capabil să creeze conținut de orice tip: grafic, text, foto, audio sau video.
Articole publicate : 1, 363
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri