Adi Iacob
În această primăvară, Apple a organizat un eveniment pentru a-și promova noul serviciu video Apple TV+, dar nu a anunțat lucruri esențiale în acest sens, precum: ce fel de conținut va avea platforma, cât va costa, când va fi lansată și de ce merită să te plătești un abonament pentru acest serviciu când deja există YouTube Originals, Netflix sau HBO Go. Probabil cel mai important lucru pe care producătorul de iPhone-uri l-a anunțat deja este că Apple TV+ va fi disponibilă și pe dispozitivele rivale (o premieră pentru serviciile Apple). Dar, ce altceva mai știm deja?
Există o șansă ca această așteptare să se termine marți, când Apple găzduiește evenimentul anual de lansare de produse, care însă se concentrează întotdeauna pe următoarea generație de iPhone-uri. Deoarece vânzările de iPhone-uri reprezintă cea mai mare parte din veniturile celor de la Apple.
Dar, de vreme ce vânzările de telefoane sunt și ele în scădere, producătorul de iPhone-uri a început să pună mai mult accent și pe servicii. Practic, Apple se distanțează de iPhone ca produs principal și începe să-și dezvolte un nou model de business bazat pe servicii pe bază de abonament.
Pe lângă Apple TV+, în acest an, compania de tehnologie a mai anunțat o platformă de jocuri prin streaming ― Apple Arcade, un serviciu financiar ― Apple Card (lansat deja) și o aplicaţie de ştiri pe bază de abonament ― Apple News+.
Și lista continuă și cu alte schimbări: adio iTunes. Apple a înlocuit software-ul iTunes, după 18 ani, cu trei aplicații - Apple Music, Apple Podcasts și Apple TV. Deși nostalgicii probabil regretă, această strategie are sens. iTunes a apărut pe 10 ianuarie 2001 (înainte de primul iPhone) și a revoluționat industria distribuției de muzică și conținut video. Însă, în prezent, utilizatorii preferă să consume astfel de conținut pe platformele de streaming precum YouTube/YouTube Music, Spotify, Deezer sau Vimeo.
Revenind la serviciul de video-streaming, știm că Apple cheltuie miliarde de dolari pe conținut video original pentru platforma sa. Potrivit Financial Times, producătorul de iPhone-uri a alocat un buget de circa 6 miliarde de dolari pentru producția de conținut original.
Iată ce mai știm deja despre planurile companiei pentru serviciul său de video streaming:
Oricum ar fi, aceste lansări de noi servicii sunt văzute de presa internațională ca un efort al Apple de a găsi noi surse de venit, pe măsură ce se luptă cu încetinirea vânzărilor iPhone. Potrivit ultimului său raport de venituri, citat de Business Insider, vânzările smartphone-urilor au scăzut cu 12%, față de același trimestru cu un an în urmă.