Adi Iacob

AI în restaurante: Meniu în funcție de ADN sau ceartă cu roboții la drive-trough

AI în restaurante

De la sisteme de recunoștere vocală și softuri de modificare a prețurilor în timp real, până la ospătari roboți și meniuri în funcție de ADN, inteligența artificială devine din ce în ce mai prezentă în restaurante. Dacă până acum ne mai uitam pe la videoclipuri din Coreea de Sud sau Japonia și ne minunam la roboței cu fețe mirate care duc mâncarea printre mese, astăzi tehnologia începe să contureze noi perspective care pot părea idei din filme SF.

Știrea săptămânii legată de acest subiect este că fast-food-ul american White Castle vrea să folosească inteligența artificială în peste 100 de locații până în 2024, în speranța că oamenii își pot obține burgerii mai repede și de ce nu, cu mai puțină bătaie de cap.

Dacă până acum te mai certai cu angajații de la drive-through în timp ce încercai să îți comanzi cartofi prăjiți, imaginează-ți cum o să faci asta cu un robot dotat cu inteligență artificială. 

White Castle lucrează împreună cu cei de la SoundHound, o companie care se axează pe tehnologia de recunoștere vocală, scrie The Verge. Drive-through-ul cu inteligență artificială va arată la fel ca până acum, doar că ecranul pe care este afișat și meniul le va indica clienților că interacționează cu un asistent vocal. Totuși, opțiunea de a vorbi cu un angajat uman va rămâne disponibilă dacă cumva nu reușești sa te înțelegi cu AI-ul în niciun fel. 

White Castle nu este singurul lanț de fast-food-uri care intră în această cursă. În iunie, Wendy’s și Google au anunțat planuri de a începe testarea unor drive-through-uri cu AI.

Prețuri în funcție de cât de plin e restaurantul

Totuși, un ecran cu care poți vorbi am mai văzut în ultima vreme, dar ce spui de prețuri care se schimbă în funcție de cât de aglomerat este restaurantul? 

Un alt exemplu de companie care vrea să ajute restaurantele și probabil să enerveze clienții este DynamEat. Startup-ul din Madrid aplică tehnologii deja prezente în companiile aeriene și hoteluri, scrie publicația spaniolă El Pais

Cum funcționează sistemul? În funcție de cerere și ofertă:

  • cauți un restaurant pe plajă în plin sezon - prețurile sunt mai mari față de extrasezon
  • restaurantul este plin - prețurile cresc ușor sau preparatele care ies cel mai repede din bucătărie apar primele în meniul digital

Meniu în funcție de ADN

Printre schimbările pe care le poate aduce AI în restaurante se numără și meniurile cât mai personalizate. 

De exemplu, AI poate face recomandări bazate pe preferințele tale din trecut. Aici lucrurile devin mai intruzive: programele de inteligență artificială pot folosi date colectate din istoricul tău de achiziții sau din profilurile de pe rețelelor sociale pentru a le înțelege mai bine ce îți place. Următorul pas este să creeze meniuri și recomandări pe baza acestor date. 

"Suntem ceea ce mâncăm", spune Ayurveda - o filozofie medicală indiană veche de 5000 de ani. Probabil inteligența artificială a citit și despre asta, pentru că o altă utilizarea a tehnologiei în restaurante este capacitatea de a crea meniuri în funcție de nevoile nutriționale ale fiecărei persoane în parte. Există deja astfel de proiecte, majoritatea în Statele Unite, Regatul Unit și Japonia, care presupun obținerea de informații medicale despre client prin analize ADN, microbiotă sau sânge. Mai departe, programul AI folosește aceste date pentru a concepe un meniu special în funcție de alergii, intoleranțe sau restricții alimentare.

AI masă sau n-AI masă

Imaginează-ți că mergi la un restaurant și primul lucru pe care îl vezi când intri este un ecran. O cameră video dotată cu AI detectează dacă ai venit singur, în cuplu sau cu un grup mai mare.

Pe baza acestor informații, ecranul începe să gândească mai multe tipuri de meniuri. Dacă ești cu familia sau prietenii, AI-ul îți va propune meniuri cu feluri de mâncare pe care le poți împărți cu ceilalți sau dacă ești cu cel mic, îți propune și meniuri pentru copii. 

Un exemplu de startup care a trecut de la dezvoltarea de soft-uri AI pentru supermarket-uri la AI pentru restaurante este Ladorian - o companie specializată în AI și analiză de date, care operează în Spania, potrivit site-ului companiei.
 

Parallax

Vizualizari
623
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri