Când vine vorba de creșterea audienței pe YouTube, cel mai important element este de obicei titlul și descrierea. Acestea sunt cuvintele pe care potențialii spectatori le vor vedea în timp ce hotărăsc dacă să urmărească conținutul video sau nu. Totuși, la fel de importante sunt cuvintele cheie care nu se văd — cunoscute sub numele de etichete (tag).
Acestea sunt cuvinte care descriu un videoclip și care ar putea fi utilizate de potențialii spectatori într-o căutare pe YouTube. Când adaugi etichetele potrivite videoclipului tău, cresc șansele ca alți utilizatori să îl găsească și să îl vizioneze.
În general, ar trebui să incluzi etichete care sunt mai generale, împreună cu câteva taguri specifice care se referă direct la videoclipul tău.
Cum adaugi etichete
Sub câmpul dedicat titlului și descrierii videoclipului există un câmp pentru taguri. Acolo trebuie introduse între 5 și 15 etichete, separate de virgulă, care descriu cel mai bine videoclipul tău.
Exemple
- Pentru un videoclip despre ultimul model de Google Pixel sau iPhone, ar trebui să iei în considerare etichete generale precum smartphone, gadget, Google/Apple, tehnologie, dar și unele mai specifice, cum ar fi modelul telefonului - Google Pixel 3a/iPhone 11 - și o descriere mai exactă a ceea ce se întâmplă în video — de exemplu: review, test, unboxing.
- Pentru un videoclip cu o pisică care fură pește de pe masa din bucătărie, ai putea folosi etichete generale precum — animal de companie, pisică, mâncare, dar și unele mai specifice, precum fură mâncare, pește, bucătărie.
- Dacă oferi consiliere pentru IMM-uri și îți prezinți serviciile într-un videoclip pe YouTube, ar trebui să iei în considerare taguri generale precum — consiliere, afaceri, startup, antreprenoriat, bani, dar și unele mai specifice precum afaceri mici, imm, consiliere afaceri.
YouTube recomandă să folosești între 5 și 15 etichete relevante. Nu adăuga mai mult de 15 etichete, deoarece YouTube le va ignora pe toate.
Cum vezi ce taguri au folosit alții pe YouTube
- Accesează YouTube folosind Google Chrome sau Mozilla Firefox.
- Fă click dreapta pe pagină și selectează opțiunea View Source.
- Apasă Ctrl + F și caută "keywords".
- Sub cuvântul "keywords" evidențiat de browser vei observa între ghilimele cuvintele cheie folosite de youtuber pentru acel videoclip.