Ce trebuie să facă magazinele online pentru vânzări mai mari de Valentine’s Day - Marketing - StartupCafe.ro
Raluca Abrihan

Ce trebuie să facă magazinele online pentru vânzări mai mari de Valentine’s Day

Thumbnail

Valentine’s Day este de ani buni o oportunitate pentru magazinele online să atragă mai mulți clienți și să genereze venituri suplimentare față de o perioadă normală a anului. Pentru a fi mai eficienți, într-o piață din ce în ce mai competitivă, este nevoie să-ți construiești inteligent o campanie online care să atragă cât mai mulți clienți, explică specialiștii unei agenţii de marketing online. Cum se face o astfel de campanie. Câţiva paşi importanţi.

Gun Media, agenție de marketing online din România, cu focus pe campanii de performance (PPC, SEO & Social Media), a întocmit o listă cu lucrurile care nu trebuie să lipsească din campaniile de vânzări specifice Zilei Îndrăgostiților.

„Implementată corect, o campanie de marketing online dedicată acestei perioade, poate aduce un plus de 10-15% în vânzări, față de o lună normală. Evident, rezultatele unei astfel de campanii variază și în funcție de bugetul și efortul depus de fiecare companie”, declară Robert Trandafir, fondator Gun Media.

Cum ajungi eficient la îndrăgostiți prin social media

Rețelele de socializare au devenit adevărate generatoare de vânzări în ultimii ani, așa că nu trebuie să fie excluse sub nicio formă din nicio strategie de vânzări, indiferent de ocazie. Potrivit specialiștilor din departamentul de social media din Gun Media, este obligatoriu ca bannerele să fie sugestive pentru produsul sau serviciul promovat. Mai departe este nevoie de un landing page dedicat și personalizat cu promoțiile de Valentine’s Day, totul într-un concept care să îmbine produsul sau serviciul cu Ziua îndrăgostiților. De asemenea, este foarte important să fie alocat un buget dedicat acestei campanii.

Este nevoie de mesaje cheie și texte cât mai creative, în funcție de categoria de public către care te adresezi. Este important să creezi mesaje specifice atât pentru femei, cât și pentru bărbați, dar și în funcție de segmentele de vârstă.

Retargetează-ți utilizatorii care ți-au vizitat deja site-ul, prezintă campania și faptul că pot beneficia de discount-uri speciale în această perioadă. Mai mult, poți crea oferte personalizate pentru aceștia. Facebook te poate ajuta să targetezi persoane aflate într-o relație sau cu statusul “Engaged”, iar acest lucru poate fi benefic pentru rezultatele campaniilor tale.

Specialiștii de la Gun Media recomandă punerea în joc a unor premii. Nu este nevoie de altceva decât de mici concursuri pe Facebook în care utilizatorii să interacționeze cu pagina, să se implice în acțiunile tale și ulterior să fie recompensați.

Campaniile din Google pot aduce un input semnificativ în vânzări

Specialiștii din departamentul Google Ads recomandă selectarea unor produse cât mai apropiate de tema iubirii. Este un sfat valabil pentru orice tip de magazin. De exemplu, chiar și un magazin de obiecte sanitare poate profita oferind în această perioadă reduceri la căzile cu hidromasaj. Dacă nu au produse care se potrivesc, pot derula oferte 1+1. Cumperi o cadă și primești un alt produs gratuit.

În ceea ce privește targetarea, specialiștii recomandă un accent ridicat pe tinerii sub 35 de ani, de Valentine’s Day, iar de Dragobete pot ridica limita de vârstă.

Din punct de vedere tehnic, pentru o campanie prin Google este nevoie de:

  • Landing page-ul dedicat promoției împărțit în 3 categorii: «Cadouri pentru EA», «Cadouri pentru El», «Cadouri Cuplu»

  • Semnalizarea promoție în home page-ul site-ului (printr-un banner)

  • Setul de Bannere pentru campaniile Google.

În România, pe 10 februarie începe să crească interesul pentru Ziua Îndrăgostiților 

Optimizarea pentru motoarele de căutare este o altă componentă care nu trebuie să lipsească din nicio campanie. Specialiștii de la Gun Media le recomandă retailerilor să folosească Google Trends pentru a determina cât mai bine când ar trebui lansată campania de Valentine’s Day. Din analizele Gun Media, în România interesul clienților începe să crească pe 10 februarie.

Optimizarea site-ului pentru mobil este esențială, mai ales în ceea ce privește elementele de user experience și viteza de încărcare a paginilor. Pozele și clipurile video trebuie comprimate pentru a se încărca mai repede. Totodată este recomandată adăugarea de cuvinte cheie în elementele și tag-urile pozelor.

Landing page-ul trebuie să fie tematic. Este necesară pregătirea unei pagini speciale pentru produsele de Valentine’s Day în care trebuie schimbate doar elementele de meta tags pentru anul curent, din 2018 în 2019.

Un sfat foarte de important! În URL nu trebuie adăugat anul campaniei, dacă retailerii vor să beneficieze de avantajele indexării Google și anul viitor. Pot avea un landing page de tipul «www.siteulmeu.ro/promotii-valentines-day». Din punct de vedere tehnic, serverul pe care este găzduit site-ul trebuie să fie capabil să suporte un trafic ridicat pentru această perioadă.

Nu în ultimul rând, pagina nu trebuie ștearsă după încheierea campaniei, având un rol important și pentru anul următor. Magazinele vor avea un avantaj față de competitorii care vor crea pagini noi.

Vizualizari
1273
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu