Adi Iacob

Ultimul update de algoritm Google: Ce se întâmplă în spatele unei actualizări și ce trebuie să facă antreprenorii

Thumbnail

O serie recentă de actualizări ale algoritmului Google au influențat, dramatic pentru unele site-uri, afișările din pagina cu rezultatele căutărilor - așa numita SERP. Unele ar fi înregistrat pierderi masive de vizibilitate și, implicit, de trafic, în timp ce altele ar fi câștigat. Răzvan Gavrilas, fondator al unei agenții de SEO și dezvoltatorul unui tool de monitorizare a industriei, a explicat pentru StartupCafe ce se întâmplă în spatele unei astfel de actualizări, dar și ce trebuie să aibă antreprenorii în vedere.

Pe scurt, totul a început cu o actualizare de algoritm de la începutul lunii martie 2019 - botezată de comunitatea SEO drept ”Florida 2”. În urma acestei actualizări, comunitatea SEO a început să observe cum unele site-uri au apărut în poziții mai bune în căutările de pe Google, iar altele au coborât în rezultate.  

Alte câteva update-uri din luna aprilie ar fi rezolvat problemele, potrivit Google Search. Pe 3 iunie Google Search a anunțat un nou update - June 2019 Core Update – și câteva zile mai târziu altul denumit ”site diversity”, separat și diferit de cel anterior, din iunie.

În urma acestei serii de actualizări, două știri au pus pe jar pasionații de SEO și au generat tot felul de ipoteze și comentarii:

"Noi monitorizăm 100.000 de cuvinte (keywords) zilnic. Avem istoric de peste 2 ani - din ianuarie 2017 - și monitorizăm zilnic fluctuațiile dintre pozițiile rezultatelor de pe Google. 

La începutul lui iunie, tool-ul nostru nu a văzut o volatilitate crescută. M-am uitat și pe alte site-uri care aplică aceeași procedură de monitorizare și nici acolo nu se văd diferențe mari. A fost ceva foarte mic sau în anumite nișe. 

Volatilitatea e atunci când astăzi primele 10 rezultate din Google sunt cele care sunt (în funcție de un anumit cuvânt cheie), iar mâine sunt altele, sau poziția 1 se duce pe poziția 5, poziția 5 se duce pe 3 și sunt salturi din acestea mai mici sau mai mari. Noi calculăm volatilitatea în în funcție de aceste diferențe", explică Răzvan Gavrilas, fondatorul CognitiveSEO.

Thumbnail
(Sursa: cognitiveseo.com)

"De obicei, cei care monitorizează industria folosesc atât tool-uri de genul acesta, care monitorizează volatilitatea/fluctuațiile de la o zi la alta, dar iau și pulsul forumurilor pe care sunt activi cei care fac SEO. Și acolo lumea spune: mi-au căzut rank-urile mie, clienților, sau mi-au crescut, ce s-a întâmplat - și cu cât discuțiile sunt mai aprinse, cu atât e clar că ceva se întâmplă. 

Au mai fost update-uri care au avut mai mult efect în România. De exemplu în aprilie și martie, când a confirmat Goole un alt Core Update, am văzut mai mulți oameni de la noi care m-au contactat și m-au întrebat ce s-a întâmplat și pe forumuri am văzut multe discuții și în România.

Atunci au crescut multe site-uri care aveau conținut informațional.

Fiecare update are o tematică. Ei când modifică ceva, nu fac modificări pentru toate domeniile - și content/commercial/informațional/etc. De obicei se focusează pe un lucru", spune specialistul. 

Ce trebuie să facă antreprenorii 

"Un antreprenor, ca să aibă idee despre ceea ce se întâmplă în contextul în care el nu are cunoștiințe de SEO aproape deloc, nu ar trebui să se lase 100% pe mâna unei agenții. Ar trebui să mai folosească ori un tool care să-i raporteze exact situația care este cu site-ul lui, ori să își aleagă o agenție și să știe ce să ceară de la agenția respectivă. Să ceară lucrurile complete din punct de vedere al analizelor care trebuie făcute pentru link-urile pe care le are. 

Cel mai sigur ar fi să folosească un tool extern care să-i confirme că ceea ce face agenția este ok, nu doar o listă de link-uri pe care i le trimit sau niște articole pe care le-au publicat să justifice banii pe care i-au încasat de la client", a menționat Răzvan Gavrilas.   

Parallax

Vizualizari
3204
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri