Claudiu Zamfir
Rețeaua de socializare Twitter a anunţat că îşi schimbă serviciul pentru a aloca un spaţiu mai mare unor evenimente majore precum Cupa Mondială, cutremure, nunţi regale şi alegeri, în încercarea de a facilita accesul utilizatorilor la tweet-uri cât mai interesante, transmite Reuters, citată de News.ro.
Compania încearcă să ofere utilizatorilor acces cât mai rapid la evenimente live şi ştiri în timp real, spre deosebire de alte reţele sociale, precum Facebook, care pun accentul pe postările despre familie şi prieteni.
Astfel, Twitter a anunţat că va începe să informeze utilizatorii când are loc un eveniment care i-ar putea interesa şi că va promova astfel de evenimente într-o secţiune dedicată a paginii de căutare.
Mesajele vor apărea în partea de sus a paginii, care este primul lucru pe care îl văd utilizatorii atunci când deschid Twitter pe un smartphone, a declarat Keith Coleman, vicepreşedinte al Twitter pentru produs.
„Dorim ca Twitter să fie păsărica de pe umărul vostru care vă spune ce trebuie să ştiţi, atunci când trebuie”, a afirmat Coleman.
Atunci când vor atinge mesajele, utilizatorii vor intra pe o selecţie de tweet-uri, imagini şi video-uri pe un anumit subiect, realizată cu ajutorul unor algoritmi şi unor „curatori” umani.
Compania a lansat o funcţie similară, numită „Momente”, în 2015, iar aceste modificări extind funcţia respectivă, a precizat Coleman.
Twitter a fost înființată în SUA, în anul 2006, de antreprenorii Jack Dorsey, Noah Glass, Biz Stone și Evan Williams. În anul 2018, reațeaua de socializare a ajuns la 336 de milioane de utilizatori activi, potrivit Statista.com. În 2017 a avut venituri de 2,44 miliarde de dolari, înregistrînd însă pierderi de 108 milioane de dolari, conform Wikipedia.
În România, Twitter are circa 377.000 de utilizatori înregistrați, din care peste 53.000 de utilizatori activi, conform ZeList Monitor 2017, citat de IQads.