Denisa Crăciun

TOP: Românii, deranjați de stereotipurile din reclamele online. Ce tipuri de campanii publicitare apreciază (studiu)

Thumbnail

Românii sunt deranjați de reclamele online care reflectă stereotipuri, cum ar fi cele de gen – ca femeile în bucătărie sau bărbații care conduc mașini puternice, conform unui studiu.

83% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani din mediul online sunt deranjați de reclamele online care reflectă stereotipuri, potrivit unui studiu Zitec și Ipsos, realizat la nivel național în prima jumătate a anului 2022, pe un eșantion de 500 de persoane.

Totodată, peste 68% dintre respondenți spun că au observat prezența stereotipurilor în campaniile de promovare online.

TOP: Ce tipuri de reclame apreciază românii 

  • cele cu conținut amuzant, care îi ajută să se deconecteze, în proporție de 63%;
  • care prezintă direct specificațiile sau caracteristicile unui produs (56%);
  • cele care promovează valori sau îndeamnă la acțiune (52%);
  • reclamele cu conținut emoționant care vorbesc despre realitatea cotidiană (43%).

În plus, circa73% dintre participanții la studiu consideră reclamele pe care le urmăresc online ca fiind relevante pentru ei. 

TOP tipuri de reclame mai puțin apreciate de români

  • cele care promovează o agendă politică (57%);
  • reclamele complexe care sunt greu de înțeles (42%);
  • cele care nu au acțiune și doar prezintă un produs sau o ofertă (39%);
  • cele în care brandurile își prezintă valorile, dar nu și faptele (37%).

„Prin intermediul acestui studiu ne-am propus să avem o viziune de ansamblu asupra modului în care românii interacționează atât cu brandurile, dar și cu campaniile de marketing din online. Rezultatele studiului ne ajută să venim cu cele mai bune soluții pentru clienții și partenerii noștri, astfel încât produsele sau serviciile lor să ajungă la public într-o manieră cât mai relevantă pentru acesta”, susține Dan Toma, Digital Marketing Director Zitec.   

Ce factori influențează decizia de cumpărare: de la valorile de brand, la influenceri

Potrivit studiului, peste 62% dintre cei chestionați susțin un brand dacă valorile promovate de acesta rezonează cu ale lor, precum sustenabilitate, promovarea anumitor cauze sau transmiterea unor mesaje cu impact social puternic.

În același timp, 54% dintre respondenți au renunțat să cumpere produsele sau serviciile unui brand pentru că nu erau de acord cu valorile sau acțiunile acestuia.

Totodată, 61% spun că sunt atrași de o reclamă din partea unui brand de care nu au auzit, dar care prezintă un produs de care sunt interesați. De asemenea, jumătate dintre respondenți au afirmat că motivul care îi determină să se aboneze la newsletter-ele companiilor sunt reducerile sau beneficiile pe care le primesc în urma acestei acțiuni.

În ceea ce privește tipul de conținut consumat cel mai des în mediul online, aproape 60% dintre participanți preferă conținutul video și imaginile, în timp ce numai 26% sunt interesați de cel audio.

Și componenta de influencers marketing s-a dovedit eficientă în cazul brandurilor care se adresează consumatorilor români.

Mai bine de jumătate dintre participanții la studiu au declarat că au achiziționat un produs după ce l-au văzut promovat de către un influencer, iar 25% au căutat mai multe informații despre acel produs sau brand.

De asemenea, 81% dintre respondenți au descoperit un brand sau o companie după ce le-au văzut promovate de către un influencer.

Referitor la intenția de cumpărare online a românilor în 2021, potrivit cercetării, circa 52% dintre respondenți estimează că vor face anul acesta la fel de multe cumpărături online precum în 2021, iar 30% își propun să facă mai multe achiziții online comparativ cu anul precedent.

De cealaltă parte, doar 16% dintre participanți estimează că vor face mai puține cumpărături online în 2022.

Parallax

Vizualizari
540
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri