Adi Iacob
Influencerii pot fi oricine, de la oameni obișnuiți, cu o audiență mai mare decât cea medie, până la liderii de opinie dintr-o nișă care nu au o audiență extraordinară, dar care influențează și crează tendințe. De asemenea, influencerii nu trebuie să fie neapărat oameni pentru a fi urmăriți de milioane de internauți și obține venituri de milioane de dolari. Unele animale de companie au milioane de urmăritori pe rețelele de socializare și chiar contracte cu mari branduri și apariții pe ecran.
De la pisici care au semnat cu Intel și PBS, la caini care au jucat în reclame pentru Converse sau American Apparel, popularitatea acestor animale au dus chiar la apariția unor agenții de marketing care lucrează doar cu necuvântătoare, scrie Business Insider.
Iată cei mai populari 19 de influenceri din lumea necuvântătoarelor, clasați după numărul total de urmăritori de pe Instagram, YouTube, Facebook și TikTok.
Proprietarul său, Rebecca Schefkind, spune că a făcut un cont de Instagram pentru Coby ca o glumă, dar lucrurile au început să devină serioase după ce conturile de pe rețelele de socializare ale pisicii au strâns peste un milion de urmăritori, precum și sponsorizări și oferte din partea mai multor branduri.
Când Esther era pui, actualilor proprietari li s-a spus că este un porc de rasă mică. În prezent, porcul influencer cântărește aproape 600 de kilograme. Deoarece a locui cu un porc de dimensiuni mari ca animal de companie este ilegal în Canada, proprietarii lui Esther s-au mutat la o fermă în 2014, după ce au strâns peste 400.000 de dolari cu ajutorul conturilor de social media ale lui Esther. Ferma găzduiește animale de fermă neglijate și salvate.
Câinele TurboRoo s-a născut fără cele două picioare din față. Povestea lui a primit multă atenție, iar TurboRoo a devenit primul cățel care a primit roți imprimate 3D pentru a-l ajuta să meargă. De atunci, proprietarii lui TurboRoo au continuat să ajute la strângerea de fonduri pentru alte animale de companie cu handicap care au nevoie de proteze.
Pe jumătate husky și pe jumătate malamut, Loki a devenit vedetă de când proprietarul său, Kelly Lund, a început să posteze imagini cu el pe contul său de Instagram în 2012. Lund s-a apucat de fotografie, și în 2016 a renunțat la jobul său pentru a gestiona prezența pe social media a lui Loki. Loki a semnat în trecut și cu Google, când a promovat smartwatch-ul Android Wear.
Contul de Instagram Harlow and Sage a început ca o documentare a strânsei prietenii dintre cei doi câini. După ce Sage a murit în 2013, Harlow și-a făcut doi noi prieteni pe nume Indiana și Reese. Proprietarii câinilor au lansat un cont de Instagram secundar pentru a împărtăși fotografii cu animale de companie pentru adopție și strânge bani pentru adăposturile de animale.
Marnie este un Shih Tzu, în vârstă de 17 ani, cunoscut pentru modul în care își înclină mereu capul. Celebrul câine care a trăit cândva la adăpost își petrece acum zilele în Los Angeles și ajută alte animale să fie adoptate.
Tuna, un amestec de chihuahua și dachshund, are o mușcătură distinctă cu care s-a făcut remarcat pe Instagram încă din 2010.
Coffee are o listă de fani fideli care au urmărit evoluția ei după ce a fost diagnosticată cu cancer în 2016 și s-a recuperat. Aspectul pisicii a fost folosit pentru a promova o linie de produse pentru pisici și câteva sortimente de cafea.
Smoothie a fost supranumită „cea mai fotogenică pisică din lume” și chiar a inspirat o pictură murală în Noua Zeelandă.
Numele lui Manny este inspirat de la boxerul Manny Pacquiao, dar între timp bulldogul francez și-a făcut un nume singur. Manny a jucat în reclame pentru mărci precum American Apparel, Converse și PetSmart.
Pisica pe nume Waffles a lucrat cu companii precum Intel și PBS. Waffles a fost desemnat unul dintre influencerii de top din lumea animalelor.
Pisicile Cole și Marmalade au jucat în videoclipuri încă din 2013. Cele două pisici sunt imaginea unui site web și a unui canal de YouTube care produce conținut video educativ despre animale.
În timp ce majoritatea animalelor de pe această listă sunt pisici și câini, Juniper este o vulpe roșie domestică, care a atras atenția cu numeroasele videoclipuri în care vânează diferite obiecte.
Swaggy este printre primii câini care au devenit celebri pe aplicația dedicată videoclipurilor scurte - TikTok.
Pisica jumătate portocalie, jumătate neagră a atras prima dată atenția internetului în 2012 printr-o postare virală de pe Reddit. Proprietarii lui Venus spun că aspectul său se datorează faptului că Venus este o pisică ale cărei celule conțin două tipuri de ADN.
Pisica Lil Bub are câteva probleme: a încetat să crească la aproximativ 2 kilograme, nu are dinți și limba îi atârnă. Dar, în ciuda acestor dificultăți, Lil Bub a devenit o celebritate și chiar a jucat într-un film prezentat la Tribeca Film Festival.
Ca și mulți alți youtuberi, Maya înregistrează vloguri și realizează provocări virale. Câinele a înregistrat chiar și videoclipuri ASMR, constituite în cea mai mare parte din sunetele pe care le face în timp ce mânâncă. Canalul de YouTube al samoyedului a trecut recent de nivelul de 1 milion de abonați și Maya a primit butonul de aur pentru realizare.
Doug the Pug este îndrăgit de multe celebrități precum Shakira, Ed Sheeran și Cole Sprouse. Conturile de pe rețelele de socializare ale lui Doug sunt la curent cu tot ce se întâmplă în lumea celebrităților.
Jiff Pom este un Pomeranian care deține două recorduri mondiale pentru viteza sa pe doar două din cele patru labe. El apare la diferite evenimente în ținute la modă și a jucat în mai multe videoclipuri muzicale, precum în videoclipul pentru melodia lui Katy Perry „Dark Horse”.