Adi Iacob
Serviciile de streaming video precum HBO Go, Netflix sau Amazon Prime Video au date despre preferințele și brandurile favorite ale utilizatorilor săi și caută noi modalități de a le utiliza pentru a obține venituri. Startup-ul Mirriad a dezvoltat o modalitate prin care aceste platforme pot plasa reclame în filme și emisiuni TV. Mirriad folosește inteligența artificială pentru a recunoaște obiectele dintr-o scenă pentru a face loc reclamelor acolo unde există spații care nu afectează experiența spectatorilor — precum pereți, autobuze sau clădiri.
În prezent, odată cu apariția mai multor platforme de streaming video, este posibil ca aceste practici să devină mai sofisticate, scrie The New York Times. Potrivi reprezentanților Mirriad care au avut discuții cu companii de streaming, produsele sau logo-urile care vor apărea pe ecran în timpul unui film/emisiune TV vor depinde de cine le urmărește.
Cu alte cuvinte, un utilizator despre care o platformă de streaming are date care arată că este consumator de dulciuri, ar putea vedea în cadrul unei scene un panou publicitar al unui producător de dulciuri, în timp ce un vegan care urmărește aceeași scenă ar putea vedea un panou publicitar pentru o companie care vinde produse din această gamă.
De asemenea, companiile ar putea alege momentul în care este afișată o anumită reclamă. De exemplu, dacă cineva urmărește o emisiune dimineața — ar putea vedea o reclamă la o marcă de cafea, în timp ce un utilizator care urmărește aceeași emisiune după-amiaza — ar putea vedea o reclamă la apă minerală.
Potrivit lui Stephan Beringer, directorul executiv al Mirriad, citat de The New York Times, acest tip de marketing ar putea deveni viral în următorul an. Stephan Beringer a lucrat cu branduri precum Pepsi, Geico și Sherwin-Williams și a plasat reclame în show-uri precum „Modern Family”, „How I Met Your Mother” și „El Dragón”.
Mirriad a obținut deja un contract important cu Tencent, una dintre cele mai mari platforme de streaming video din China.