Raluca Abrihan
Optimizarea pentru motoarele de căutare, cunoscută mai bine ca SEO, a devenit o componentă vitală pentru site-uri și afacerile cu prezență în online, dacă vor să se bucure de vizibilitate în rezultatele căutărilor online.
În România, Google este canalul pe care vrei să te asiguri că ai o vizibilitate ridicată, iar pentru a face acest lucru este obligatorie o optimizare făcută în mod corespunzător și de aceea este nevoie de specialiști. România duce lipsă de specialiști în SEO, așa că alegerea unui furnizor cu adevărat profesionist este o misiune dificilă, mai ales pentru companiile care vor să apeleze în premieră la astfel de servicii.
Ovidiu Joița, fondatorul JediSEO School, școală de SEO din România, și iAgency, agenție de SEO din top 3 în România, ne oferă cele mai utile sfaturi în ceea ce privește alegerea corectă a unui furnizor de SEO specializat.
„Activitatea de SEO din prezent se intersectează într-o foarte mare măsură cu marketingul online și, cu cât activezi în domeniul competitiv, cu atât strategia devine mai complexă și acțiunile necesare atingerii rezultatelor generează un volum mai mare de muncă.
Alegerea furnizorului pentru serviciile SEO este dificilă în prezent, când Google lucrează constant la algoritmii săi de clasificare, introducând și elemente de inteligență artificială. În prezent, majoritatea «specialiștilor» SEO sunt depășiți de ultimele noutăți ale algoritmilor Google, algoritmi ce au suferit modificări majore în 2014-2015 prin introducerea Indicatorilor de User Experience și Brand. Nu în 2018 sau în 2019 au apărut acești noi factori de SEO, au trecut 4-5 ani”, declară Ovidiu Joița.
Află cum să alegi corect o agenție SEO conform recomandărilor fondatorului JediSEO School, cursul în care cei interesați pot descoperi secretele „Forței Google”:
1. Urmărește ce rezultate are agenția pentru site-ul lor. Dacă sunt vizibili pe cele mai importante expresii de căutare din domeniul SEO sau, cu alte cuvinte, dacă au avut succes pentru ei, ai șanse să aibă succes și pentru tine. Nu ține cont de anunțurile plătite, ci de cele organice, pentru că oricine poate plăti să apară în Google. Cele mai importante expresii din SEO sunt: „optimizare SEO”, „agentie SEO”, „servicii SEO”;
2. Discută cu ei despre business-ul tău și vezi ce idei de marketing au. Vezi dacă te înțeleg și îți spun măcar o idee de marketing la care nu te-ai gândit. În ziua de astăzi, diferențiatorii de business sunt importanți în SEO, în special pe domeniile competitive;
3. Roagă-i să-ți arate rezultate existente pentru alți clienți activi. Asigură-te că-ți arată clienți reali și nu site-uri care sunt clasate bine în Google, de a căror optimizare se ocupă alte agenții. În acest sens, observă site-uri aflate pe nișe competitive. Îți pot „lua ochii” cu prima poziție în Google pentru expresii pe care nu le caută nimeni. (Ex: gogosarie Iasi);
4. Cere un audit de site. Agenția sau specialistul de SEO trebuie să-ți arate un raport pentru un client cu buget asemănător ca cel pe care ți-l propun ție, ocazie cu care poți analiza și rezultatele;
5. Un specialist SEO nu te întreabă pe tine de cuvinte cheie. Fugi cât poți de repede dacă ești taxat la număr de cuvinte cheie sau dacă te întreabă pe tine care sunt cuvintele cheie pentru care să-ți facă SEO;
6. Întreabă-i dacă au contracte de publicare cu cele mai importante ziare, reviste online. Dacă activezi într-un domeniu competitiv, vei avea nevoie de costuri bune de la publisheri;
7. Dacă ești un brand important care ține la calitate și unitate în comunicare, vezi câți copywriteri au în agenție sau dacă externalizează acest serviciu.
Potrivit fondatorului JediSEO School, agenția SEO sau freelancer-ul trebuie ales și în funcție de competiția existentă într-un domeniu de activitate. Cu cât competiția este mai scăzută, cu atât algoritmul de ranking Google analizează mai puține date, așa că pot avea rezultate pozitive și cei care au rămas la două noțiuni de SEO: optimizarea On-Page și optimizarea Off-Page. Dar într-o piață competitivă, doar aceste lucruri nu te pot ajuta să ajungi în top.