Raluca Abrihan

Câţi bani cheltuie românii pe haine şi accesorii. Peste jumătate din produsele cumpărate online, returnate – studiu

Thumbnail

Românilor le place shoppingul nu doar cu ocazia zilelor speciale, întrucât 56% dintre aceștia își cumpără haine, încălțăminte sau accesorii vestimentare de cel puțin câteva ori pe lună, cu 7% mai mulți decât anul anterior, arată un studiu MKOR Consulting.

30% mai multe experiențe digitale în magazinele de fashion din România față de anul trecut.

Și sumele cheltuite de aceștia pentru a fi la modă au crescut: 40% dintre consumatori plătesc peste 301 lei lunar pe articolele de fashion, cu 5% mai mulți în 2018 față de anul anterior.

Mallurile rămân locurile preferate pentru cumpărăturile de fashion (85% obișnuiesc să cumpere de la mall). Un plus de 3% îl au magazinele online, de unde se îmbracă 57% dintre români, dar și magazinele second-hand, preferate de 24% dintre consumatori.

În prima jumătate a anului trecut, 88% dintre români au vizitat magazine online de fashion, însă doar 65% dintre aceștia au și cumpărat ceva în aceeași perioadă de timp. 

Cei mai mulți (69% dintre vizitatorii magazinelor online) folosesc magazinele virtuale pentru a se informa înainte de a lua o decizie de cumpărare.

Comparativ cu 2017, românii au devenit mult mai atenți la banii lor: 47% dintre cei ce accesează magazinele online de fashion doresc doar să compare prețuri, cu 13% mai mulți în 2018 față de anul anterior.

Imposibilitatea de a proba hainele este principalul motiv pentru care clienții aleg să cumpere offline, dar și cauza pentru care cei mai mulți returnează produsele vestimentare comandate online.

Principala reținere a celor care aleg să cumpere exclusiv din magazinele fizice este legată de neîncrederea că mărimile produselor prezentate în magazinele online li se vor potrivi în realitate. 57% dintre cei care vizitează magazinele online, dar cumpără offline se tem de acest lucru, cifră aflată în creștere cu 5% comparativ cu anul anterior. 

Această temere este una întemeiată, din moment ce 50% dintre cumpărătorii online au returnat cel puțin o dată produsele comandate pe Internet, iar cauza a 83% dintre retururi este nepotrivirea mărimilor produselor (cu 5% mai mult decât anul anterior). 

Cea mai mare provocare a retailerilor rămâne așadar crearea unei simbioze între mediul online și cel offline, iar tehnologiile digitale (oglinzi digitale in-store sau inteligența artificială pentru magazinele online) sunt cele care pot oferi răspunsul atât pentru nevoile consumatorilor dar și pentru cele ale retailerilor”, a declarat Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting. 

De altfel, apetența consumatorilor români pentru tehnologie și inovație se regăsește și în felul în care descriu magazinul de fashion al viitorului. Acesta trebuie să ofere experiențe digitale personalizate (21% dintre răspunsurile consumatorilor), să fie ușor accesibil de pe orice dispozitiv (20%) și să permită probarea virtuală cu ajutorul noilor tehnologii (8%).

Conform Corinei Cimpoca, „Experiențele digitale s-au intensificat în 2018. Mai exact, 63% dintre români au întâlnit tehnologii digitale în sesiunile lor de cumpărături de fashion, cu 30% mai mulți față de anul trecut. Considerăm că acesta este un semn că retailerii au înțeles pasiunea românilor pentru fashion și tehnologie.

 

Parallax

Vizualizari
1924
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri