Raluca Abrihan

Cum se pregătesc magazinele online de Black Friday. Reguli de urmat şi greşeli de evitat

Thumbnail

Fiecare magazin online trebuie să se pregătească temeinic înainte de Black Friday şi sunt câţiva paşi ce trebuie urmaţi – negocierea cu furnizorii, livrearea sau un catalog cu informaţii complete, explică Florinel Chiș, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online. Iată principalele reguli pe care trebuie să le respecte comercianţii din online care fac campanii de reduceri de Black Friday şi cele mai frecvente greşeli.

Potrivit reprezentantului ARMO, primii pași sunt legați de:

  • Negocierea cu furnizorii si pregătirea produselor pentru campania de Black Friday, selecție relevantă la cel mai bun preț;

  • Asigurarea unui catalog cu informații complete pentru produsele la promoție;

  • Asigurarea că platforma de comerț online pe care o folosesc poate înregistra comenzile plasate și informațiile referitoare la plata acestora;

  • Investiții în infrastructura magazinului online (servere, bandă etc.) pentru a se asigura că va susține traficul ridicat;

  • Estimarea cât mai corectă și asigurarea stocurilor cu produsele ce vor fi la promoție;

  • Asigurarea de resurse suplimentare pentru zona de logistică, pregătire și expediere colete;

  • Livrare: diversificarea metodelor de livrare si negocierea termenilor contractuali;

  • Asigurarea impecabilă a serviciilor de management al relației cu clienții.

Cele mai importante reguli pe care trebuie sa le respecte

Comerțul online vine cu o serie de avantaje: prețuri mai bune decât în comerțul tradițional, prețuri ce pot fi comparate în mod transparent, gamă mult mai variată de produse, milioane de produse disponibile. Totodată, magazinele online oferă posibilitatea de a studia opiniile altor cumpărători legate de produsele ce urmează a fi achiziționate, acces rapid la cele mai noi produse, varietate de metode de plată și livrare. De asemenea, magazinele online vin cu avantaje pentru clienți și cu o politică comercială orientată către client.

Magazinele care au urmat recomandările vis-à-vis de pregătirea pentru Black Friday, vor desfășura o campanie de succes.

Pentru partea de livrare, considerăm că e important să fie comunicate în mod clar și transparent estimările legate de timpul de livrare, în funcție de contractele fiecărui magazin cu firmele de curierat.

De la an la an, atât magazinele online cât și companiile de curierat au investit astfel încât partea logistică să se îmbunătățească, lucru care a evoluat în mod notabil, mai ales în cadrul campaniei de anul trecut. Considerăm important pentru beneficiul clienților păstrarea datei pentru Black Friday (16 Noiembrie în acest an), ca punct de referință - arată ARMO.

Cât despre cele mai frecvente greşeli, am observat totuşi că magazinele online au evoluat constant de la an la an, iar fenomenul "Black Friday" a căpătat anvergură. Magazinele care au fost surprinse de volumul de trafic în anii trecuți se pot pregăti mai bine, astfel încât infrastructura să facă față volumului de trafic, pe durata întregii campanii.

Fiind un mediu competitiv, magazinele online vin către clienți cu beneficii suplimentare față de comerțul tradițional. Pentru orice client este importantă experiența pe care i-o oferă un magazin. Dincolo de gama variată de produse, sau chiar de preț, cele mai apreciate magazine din mediul online sunt cele care le oferă clienților informații corecte despre produse, alături de servicii de calitate de livrare, retur și asistență, explică Florinel Chiș.

Parallax

Vizualizari
2434
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri