Afacere cu recenzii false pentru restaurante pe TripAdvisor, în era fake news
Claudiu Zamfir

Afacere cu recenzii false pentru restaurante pe TripAdvisor, în era fake news

Thumbnail

O agenție de marketing din Rusia și-a deschis un serviu prin care restaurantele pot primi recenzii false pe site-ul TripAdvisor, pentru a atrage clienții care vin la meciurile de la Campionatul Mondial de Fotbal 2018, scrie Reuters.

Într-o broșură de promovare, firma de marketing Bacon Agency susține că pentru 570 de dolari poate face un restaurant situat într-unul dintre orașele care găzduiesc meciuri să intre în top 10 pe TripAdvisor. Agenția se laudă că are capacitatea să păcălească algoritmii celebrului site de recenzii folosit de turiștii din toată lumea, astfel încât acesta să nu detecteze review-urile false.

Recenziile false sunt publicate de pe IP-uri, dispozitive, browsere și sisteme de operare diferite. Fiecare cont fals are în spate un istoric, iar recenziile fake au detalii despre meniuri  și ambianță, precum și fotografii, pentru a părea cât mai realiste.

Patronul agenției, Roman Baldanov, a declarat pentru Reuters că în acest moment doar testează această nișă. ”Niciun restaurant nu a cumpărat acest serviciu până acum. Când le-am oferit serviciul, răspunsul lor a fost: nu, mulțumim, noi deja facem asta”, a povestit marketerul.

Cazul rusesc pare simptomatic pentru fenomentul știrilor false propagate pe internet. În decembrie 2017, un ziarist britanic de la publicația Vice.com a făcut un experiment uimitor de fake reviews pe TripAdvisor.

Oobah Butler a povestit că a închiriat o cocioabă la marginea Londrei, i-a făcut și un site, pe care l-a asezonat cu poze fake cu mâncăruri ”compuse” din spumă de ras, înălbitori și chiar propriul picior, așezate în cadru să pară cât mai delicioase.

Pe urmă, și-a pus „restaurantul” pe TripAdvisor, l-a ”umflat” cu recenzii false și apoi de-abia mai făcea față rezerevărilor pe telefon. Ziaristul a povestit că l-au sunat tot felul de „gurmanzi”, până și corporatiști dispuși să dea șpagă pentru un business lunch, să-și impresioneze șeful sau clienții.

Înființat în anul 2000, de antreprenorul Stephen Kaufer, TripAdvisor a ajuns în scurt timp una dintre cele mai influente platforme de recenzii în rândul turiștilor din toată lumea. Ghidul online de călătorie, care a avut venituri de aproape 1,5 miliarde de dolari numai în anul 2015, găzduiește reviewuri de la turiști pentru restaurante și hoteluri. Se pot rezerva camere la hotel, vacanțe, zboruri.

Vizualizari
1656
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings